به گزارش ایرنا حجت الاسلام عسگر فعال آذر پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه وجود مقدس پیامبر اسلام محور وحدت تمام مسلمانان است، افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مهمانان خارجی فرموده اند که مسله وحدت از اوجب واجبات است.
وی ادامه داد: اگر شیعه و سنی با هم متحد نشوند، دشمنان از فرصت استفاده می کنند و آینده کشورهای اسلامی را به خطر می اندازند.
وی گفت: ما هشت سال با حزب بعث جنگ کردیم و صدها هزار نفر شهید دادیم و در مقابل عراق نیز صدها هزار نفر از سربازان خود را از دست داد اما با وجود جنگ هشت ساله امروز در اربعین حسینی شاهد می شویم که مردم عراق خانه و دارایی خود را در اختیار زائران ایرانی می گذارند؛ کفش های زائران را واکس می زنند و با احترام برخورد می کنند.
حجت الاسلام فعال آذر با تاکید بر اینکه سید الشهدا (ع)، زبان مشترک بیم مردم ایران و عراق به شمار می رود، افزود: پیامبر اسلام (ص) نیز محور وحدت و زبان مشترک بین تمام مسلمانان بویژه شیعه و سنی است.
وی اظهار کرد: امکان وحدت بیشتر بین شیعه و سنی وجود دارد و یکی از اصلی ترین دلالی آن رهبری است زیرا اگر غیر از این بود مقام معظم رهبری تاکید نمی کردند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه درامور اهل سنت استان ادامه داد: برادران اهل سنت عشق و ارادت خود را به زیباترین شکل به پیامبر اسلام نشان می دهند چنانکه مجالس جشن و سرور متعددی را برگزار می کنند که چه بسا مجالس جشن و سرور آنان به بیش از یکهزار و 500 مجلس می رسد.
وی اضافه کرد: هر قلم و زبانی که به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی باشد، بدون شک به دنبال ترویج تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی است و این گروه ها جیره خوار صهیونیسم جهانی هستند.
حجت الاسلام فعال آذر تاکید کرد: تفرقه افکنان و مبلغان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی باید شناسایی شوند و اجازه داده نشود تا وحدت مسلمانان خدشه دار شود.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره ) این شهرستان برگزار شد.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نامگذاری شده است؛ در این ایام مسلمانان و دولت‌های اسلامی جشن می‌گیرند و به شادمانی می‌پردازند.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.