به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: عده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار برداشت نادرستی داشتند ولی باید بدانیم این واژه طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.
وی ادامه داد: کار فرهنگی باید در اولویت فعالیت های مردم و مسئولان قرار گیرد تا جوانان در مسیر واقعی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار بگیرند.
وی افزود: مسئولان رده بالای نظام نیز باید در انتخاب مدیران فرهنگی دقت کنند و جایگاه های حساس فرهنگی را به افراد بی تجربه ندهند.
وی ادامه داد: کارهای فرهنگی باید بیشتر از مسایل سیاسی مورد توجه قرار گیرد تا اهداف و آرمان های نظام و امام راحل در جامعه اسلامی نهادینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: مدعیان حقوق بشر از آمریکا گرفته تا رژیم صهیونیستی در حالی دم از حقوق بشر می زنند که ناقض حقوق بشر هستند و هفته ترور در ایران گواهی بر این ادعاست.
وی ادامه داد: بمباران شیمیایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و مواردی از این قبیل نشان از نقض آشکار حقوق بشر توسط استکبار جهانی است.
وی با اشاره به اینکه فلسطین مسئله اصلی مسلمانان است، ادامه داد: برای همه مسلمانان در هر نقطه از جهان واجب است تا با استعمارگران مبارزه کرده و آموزه‌های دینی خود را حفظ کنند و در این مسیر باید از وحدت اسلامی صیانت شود.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: برخی کشورهای عربی و مسلمان از جمله عربستان و دولت آل سعود در ضربه زدن به اسلام و مسلمانان کمک حال مستکبران و ظالمان هستند و باید هوشیارانه و عاقلانه عمل کنند زیرا فرد عاقل به هیچ وجه زیر پرچم آمریکا نمی‌رود.
به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب در دیدار رمضانی امسال با دانشجویان، آنان را به تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه کردند و فرمودند: «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»
این فرمان رهبر انقلاب با واکنش‌های گسترده و متفاوتی روبه‌رو شده و پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در یادداشتی با عنوان ' واکاوی فرمان آتش به اختیار ' به واکاوی این سخن رهبر انقلاب، بر اساس اندیشه و اصول حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و بیانات رهبر انقلاب در این باره پرداخت.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی




انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر :6052829
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.