محمود کاظمی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری سبزوار تعداد خانوار مشمول بیمه مزبور در این استان را 520 خانوار روستایی و عشایری ذکر کرد.
وی افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته، خراسان رضوی با رشد سالیانه 6 دهم درصد بیشترین جمیعت روستایی کشور را دارد.
وی اظهار کرد: از طریق انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای مختلف، حمایت استانداری و ستاد توسعه پایدار روستاها، پوشش 40 درصدی بیمه اجتماعی روستائیان خراسان رضوی تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.
کاظمی گفت: برای تحقق این مهم، 77 هزار خانوار دیگر تا پایان امسال زیرپوشش قرار می گیرند.
وی افزود: ضریب پوشش بیمه ای در شهرستان سبزوار با پوشش 9 هزار خانوار 48 درصد است که رتبه دوم خراسان رضوی در بیمه اجتماعی کشاورزان را دارد.
وی اظهار کرد: امسال با افزایش 3 هزار و 50 خانوار بیمه شده در شهرستان سبزوار ضریب پوشش بیمه ای این شهرستان به 69 درصد افزایش می یابد.
کاظمی با بیان اینکه کارگزاری ها و تعاونی های دهیاران، عاملان این صندوق در پوشش بیمه روستائیان هستند، گفت: هم اکنون 57 درصد از جمعیت روستایی در بخش روداب، 51 درصد در بخش مرکزی و 38 درصد در بخش ششتمد سبزوار زیر پوشش این ییمه قرار دارند.
وی افزود: دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزانی که ساکن روستاها نیستند طرح بیمه کشاورزان غیرساکن روستا را از سال 1393 اجرا کرده است.

* 64 پرونده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سبزوار بررسی شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: در سومین سفر اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به این شهرستان 64 پرونده بررسی شد.
احمد برادران افزود: در این کارگروه مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در زمینه افزایش ظرفیت تولید، توسعه، مالیات، امور بانکی و سرمایه در گردش مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این سفر، دستور اتمام مطالعه تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرستان سبزوار بود.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته هیچ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان سبزوار تعطیل نشده و کاهش تولید نداشته است گفت: مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه ارائه تسهیلات نیز رفع می شود.
برادران افزود: برای تسهیل در روند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار، رونق تولید و اشتغال، سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.
امام جمعه سزوار نیز گفت: در این شهرستان موسسات خیریه بسیار فعالیت دارند اما همچنان برخی افراد محروم و نیازمند هستند که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و این موسسات خیریه قرار ندارند.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: برای ساماندهی و خدمت رسانی به اقشار محروم و مستضعف، موسسات خیریه باید نسبت به تهیه نرم افزار و بانک اطلاعاتی افراد زیرپوش خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی، باید موانع سرمایه گذاری و بوروکراسی پیچده برداشته شود تا رغبت برای سرمایه گذاری بیشتر گردد.
وی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 ستاد مدیریت بحران کشور برای حل مشکلات قنات زیر مسجد جامع سبزوار گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان نسبت به تسریع در پرداخت این اعتبار تلاش کنند.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.