به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی افزود: یکی از معضلات مشهد عدم هماهنگی در دستگاه های ذیربط در راستای ایجاد نشاط اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه در عرصه فرهنگی نباید به صورت ساختارشکنی و قالبی عمل کرد، بیان کرد: هنوز در مشهد برای برگزاری موسیقی که قانون به ما اجازه برگزاری آن را داده، مشکل داریم بعد ادعا داریم که باید نشاط اجتماعی افزایش و آسیبهای اجتماعی کاهش یابد.
وی در ادامه با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم برای اجرای هفته های فرهنگی در شهرستان های استان، افزود: در ابتدای کار و برای راه اندازی این هفته های فرهنگی حدود 900 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته و تمام مخارج برگزاری هفته های فرهنگی بر عهده شهرستانهاست.
وی با تاکید بر پرهیز از قالبی نگری و ساختارشکنی در امور فرهنگی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: توسعه نظام مند در جامعه از طریق مشارکت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی میسر است.
حسینی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان نیز دغدغه احتمال ساختارشکنی در برگزاری برخی برنامه های فرهنگی را دارد، ادامه داد: هفته های فرهنگی با هدف جلوگیری از ساختارشکنی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه حدود 2 هزار و 500 میلیون ریال به امور اجتماعی و فرهنگی استان اختصاص یافته و برنامه ریزی عملیاتی در این حوزه باید به صورتی باشد که بتوان ادعا کرد ارتقای سرمایه اجتماعی و فرهنگی را برای جامعه به ارمغان آورده ایم.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سال آینده بودجه ریزی عملیاتی در کشور اجرا می شود و توزیع بودجه به استانها سپرده می شود که کار مهمی در بحث بودجه ریزی است.
حسینی خاطرنشان کرد: در کارگروه اجتماعی فرهنگی استان انتظارات از سایر دستگاه ها به طور دقیق و بر مبنای قانون باید مشخص شود.
وی تاکید کرد: همچنین باید طرح جامعی از مجموعه خدمات و فعالیتهای ورزشی، هنری و علمی با رویکرد هویت آفرینی تدوین شود تا بتوان از ظرفیت دستگاه های مختلف برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.
حسینی با اشاره به فعالیت یکهزار و 500 زن از 25 گروه اجتماعی در پارلمان زنان استان، بیان کرد: در فعالیت های مختلف هرگاه مشارکت مردم تحقق یابد، معجزه رشد نیز محقق می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تدوین طرح نذر فرهنگی برای ارتقای فرهنگ روستاها نیز باید در دستور کار کارگروه باشد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.