عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در این مراسم گفت: بر اساس تفاهمنامه حق بیمه سهم کشاورزان در اختیار استان قرار می گیرد تا بتوانند با استفاده از آن خسارتها را مدیریت کنند.
تورج سعیدی افزود : این طرح که از اواخر پارسال به صورت محدود و آزمایشیبرای محصولات بهاره در خراسان رضوی آغاز شده بود از امروز بطور گسترده در همه زیربخشهای کشاورزی این استان برای دوره یک ساله اجرا می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون مدیریت درصد کمی از خسارتهایی که به بخش وارد می شود از محل سهم بیمه کشاورز تامین و عمده آن در تعهدات دولت تعریف می شود. اما در این تفاهمنامه مدیران و متولیان بخش کشاورزی در خراسان رضوی تصمیم دارند با مدیریت حق بیمه سهم کشاورز بحرانهای این حوزه را سامان دهند.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: طرحهای بیمه ای پایدار برای این امر برنامه ریزی شده و تلاش بر آن است تا با افزایش چتر بیمه و جمع آوری منابع خرد تولیدکنندگان اعتبارات کلان تامین شود تا بتوان بحرانها را مدیریت کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی استان همانند هر فعالیت اقتصادی دیگر نیازمند پشتوانه سرمایه گذاری مناسب و صنعت بیمه محور این حمایت است.
مجتبی مزروعی افزود: برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی طرح مدیریت منابع و مصارف بیمه ای به صورت آزمایشی برای نخستین بار در خراسان رضوی اجرا شد که موجب افزایش سطوح بیمه ای و توان صندوق در پوشش خسارتهای سنگین و خارج از توان استان است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی بر آن است ظرف دوره پنج ساله تمامی سطوح زیر کشت و واحدهای تولیدی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایمن شود تا سرمایه ها به این حوزه منتقل گردند.
رئیس شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: این استان می تواند در مدیریت منابع و مصارف بیمه ای به خوداتکایی برسد مشروط بر آنکه پشتیبانی از سوی فعالان و دست اندرکاران بخش محقق شود.
علی دشت بیاضی افزود: از مجموع منابع صندوق بیمه کشاورزی 30 درصد مردمی و بقیه دولتی است. پارسال این طرح به صورت محدود بر روی محصولات بهاره اجرا شد و ضریبها بیانگر موفقیت آن است.
وی ادامه داد: در اجرای محدود این طرح، منابع جمع آوری شده( از محل سهم بیمه های مردم) با رشد 53 درصدی نسبت به سال قبل به میزان 10 میلیارد ریال رسیده است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.