حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی روز پنجشنبه در نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیشابور افزود: در اصل هشتم قانون اساس امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از وظایف اصلی دولت تعیین شده ولی در طول دولتهای گذشته لایحه ای برای این فریضه به مجلس ارائه نشد و کاری جدی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی در ادامه همچنین گفت: تا آنجا که اطلاع دارم ستاد احیاء امر به معروف در شهرستانهای استان خراسان رضوی جزو فعالترین ستادها هستند. البته این ستاد فاقد ردیف بودجه است و از امکانات موجود نهادها و ادارات باید استفاده کند که مطلوب نیست.
امام جمعه نیشابور افزود: طرح و فعالیت تشکیل دادگاههای صلح خانواده که کمک بسیار زیادی به دادگاهها کرده از همین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شروع شده است.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که در این ستاد انجام می شود رسیدگی به گزارشهایی است که از سطح شهر و ادارات داریم که از طریق دفتر ستاد پیگیری می شوند و هر گزارشی از بروز ناهنجاری داشته باشیم با آن برخورد می شود.
فرمانده بسیج نیشابور هم در این نشست گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از چهار معاونت تشکیل شده که شورای مرکزی به ریاست امام جمعه شهرستان و دبیری آن نیز توسط امام جمعه و مسئول ستاد مشخص می شود.
سرهنگ سید علی اکبر حسینی افزود: این ستاد شامل چهار معاونت آموزش، معاونت قضایی و نیروهای مسلح، معاونت فرهنگی و معاونت تشکلهای مردمی است. مسئولیت ادرات و سازمانها با فرماندار، سازمانهای قضایی و نیروهای مسلح با دادستان، معاونت فرهنگی و آموزش نیز با دو تن از اساتید دانشگاه است.
وی گفت: آموزش شوراهای امر به معروف پس از شکل گیری در دستور کار ستاد احیاء قرار دارد. همچنین در حوزه نظارت بر فعالیت اصناف و تعلیم فقه بازار، فعالیتهای گسترده ای در حال انجام است.
نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.