آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران مناطق و نواحی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر مشهد افزود: وابستگی به هر شخص این است که در جناح و خط او قرار بگیریم در غیر این صورت نمی توانیم خود را به او منتسب کنیم.
وی ادامه داد: کسی که امر به معروف نمی کند عزاداری، اشک، سینه زنی و خرجی که برای سیدالشهدا(ع) می کند برایش ثواب دارد و انسان خوبی شمرده می شود اما این فرد حسینی نیست.
امام جمعه مشهد گفت: اگر یک نفر انجام گناه را با چشم خود ببیند اما از کنار آن بگذرد نیز هم خط سیدالشهدا(ع) نیست. امام حسین(ع) گفت راهش راه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است و راه آنها هم امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی افزود: اهمیت فریضه امر به معروف روشن است. انجام این فریضه در هر مکان و زمان روش مخصوص به خود را دارد و اجرای آن باید منبطق با شرایط روز باشد تا مورد پذیرش قرار گیرد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: آموزشهای مبتنی بر نشان دادن اهمیت این فریضه و مباحث فقهی آن کافی نیست بلکه آموزش روش اجرای امر به معروف هم اهمیت دارد. روش اجرای این فریضه در بالا شهر و پایین شهر یا در یک مرکز تفریحی با حرم امام رضا(ع) یکسان نیست.
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر جرات و جسارت می خواهد که باید آمران به معروف از آن برخوردار باشند و در این مسیر از ظرفیت مساجد به عنوان یک محور باید استفاده کرد و با همین مساجد قیام شد و نظام طاغوت سرنگون گردید.

* دشمن به دنبال بی تفاوتی جامعه
یکی از مسئولان ستاد کشوری امر به معروف و نهی نیز در این نشست گفت: دشمن به دنبال بی تفاوت کردن جامعه نسبت به مسائل اسلامی و نظام است.
سید مهدی امینی افزود: دشمنان گلوله هایی که در زمان جنگ برای براندازی انقلاب اسلامی خرج کردند امروز از راه ماهواره و جنگ نرم بکار گرفته اند تا نظام اسلامی را از بین ببرند.
وی ادامه داد: آمران امر به معروف و نهی از منکر باید با آموزشهای لازم و کافی در کنار دیگر نخبگان و مسئولان جامعه برای فراگیر کردن این موضوع مهم تلاش کنند.

* اجرای امر به معروف نیازمند همکاری همه است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: همه گیر شدن امر به معروف نیازمند همکاری همه سازمانها و ادارات است.
سید عبدالله ارجائی ادامه داد: تاکید شارع مقدس و رهبر معظم انقلاب بر اجرای گروهی این فریضه است که تلاش شده با آموزشهایی که آمران به معروف و نهی از منکر دیده اند این فریضه به صورت عالمانه، منبطق با قانون و هوشمندانه انجام شود.
وی گفت: راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و بقاع متبرکه و همچنین راه اندازی گروههای تذکر لسانی از جمله کارهایی است که مدیران طلایه دار معروف در شهر مشهد و خراسان رضوی بر عهده دارند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.