به گزارش ایرنا سیدعبدالله ارجایی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از برترین های نظامی و قضایی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در مشهد افزود: طبق قانون معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل، قول و یا ترک آنها که به عنوان احکام اولیه و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر و منع قرار گرفته اند.
وی گفت: ستاد امر به معروف استان در هشت ماه اخیر یک هزار مصداق معروف واجب و منکر حرام را پیدا کرده که این نیز نشان دهنده دامنه بسیار وسیع این فریضه دینی است.
ارجایی تاکید کرد: امر به معروف از واجبات بزرگ الهی و از امور فطری و عقلی است که مورد تاکید شارع مقدس قرار گرفته و البته همانند دیگر واجبات، این فریضه نیز یاد گرفتنی، دارای احکام و مساله است.
دبیر ستاد امر به معروف استان اظهار داشت: از جمله مفسده ها در اجرای این فریضه نبود علم و آگاهی در انجام آن است. آمر یا ناهی 2 علم نیاز دارد که اولی علم به معروف و منکر و دومی علم به چگونگی اجرای آن است اما متاسفانه برخی مدعی اجرای امر به معروف بدون آموزش هستند.

** ضرورت معرفی کسبه الگو در زمینه امر به معروف
فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز گفت: پیشنهاد می شود برای توسعه معروف در جامعه 400 نفر از کسبه امین ، با سابقه و متدین اطراف حرم مطهر رضوی را شناسایی و به عنوان الگو به مردم معرفی کنیم تا هم کار این افراد رونق بگیرد و هم سایر کسبه نسبت به اجرای معروف تشویق شوند.
سردار یعقوبعلی نظری بر ثمربخش بودن اجرای قشری و سازمانی این فریضه تاکید کرد و گفت: باید اجرای این فریضه متناسب با محیط و ظرفیت های مختلف صورت بگیرد.
در این مراسم از برترین های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای نظامی و قضایی استان خراسان رضوی قدردانی شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.