محمد رستگارمقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط امسال مداد و خودکار نسبت به تابستان سال گذشته پنج درصد افزایش قیمت دارد.
وی ادامه داد: امسال تنوع نوشت افزار ایرانی با طرحهای ایرانی در فروشگاهها بسیار زیادتر از پارسال است. نوشت افزارهای خارجی اغلب چینی هستند که معمولا با قیمت کمتری به فروش می رسند اما کیفیت نوشت افزارهای ایرانی بیشتر از نوشت افزارهای چینی است.
رئیس اتحادیه صنف کتاب و نوشت افزار مشهد گفت: کتابهای درسی مدارس نیز براساس قیمتی که بر روی صفحه نخست آن درج شده در فروشگاه ها به فروش می رسد.
وی همچنین با انتقاد از تخفیفهای غیرواقعی که برخی فروشگاههای بزرگ و معتبر برای فروش نوشت افزار در نظر می گیرند افزود: کل سود قانونی برای فروش نوشت افزار بر مبنای فاکتور معتبر 15 درصد است لذا تخفیف 50 درصد برای فروش کالا غیرمنطقی است.
رستگارمقدم ادامه داد: بر اساس بررسی این اتحادیه در خصوص تخفیفهای 50 درصدی برای فروش نوشت افزار که برخی فروشگاههای بزرگ در نظر می گیرند مشخص شد آنها در نهایت کالا را گرانتر از حد معمول می فروشند. از سوی دیگر برخی فروشگاههای بزرگ فقط در آستانه سال تحصیلی تخفیف 50 درصدی برای نوشت افزار در نظر می گیرند در حالی که اعضای صنف اتحادیه نوشت افزار در طول سال اقلام مختلف از این رسته کالایی را به فروش می رسانند و این مساله باعث آزردگی اعضای اتحادیه شده است.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا پاییزه هم گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاهها به ضرر اعضای اتحادیه می باشد زیرا فقط تعدادی از اعضای صنف در نمایشگاه شرکت می کنند اما جمعیت زیادی از مردم به نمایشگاه رفته و از این صنوف خرید می کنند.
رئیس اتحادیه صنف کتاب و نوشت افزار مشهد افزود: کل سود اعضای صنف کتاب و نوشت افزار اواخر تابستان و زمان بازگشایی مدارس است که می توانند از محل سود به دست آمده از فروش بالا، بدهیهای خود را پرداخت کنند اما این فرصت با برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از صنوف گرفته می شود.
900 فروشگاه نوشت افزار عضو اتحادیه صنف کتاب و نوشت افزار کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد هستند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.