به گزارش ایرنا علی باخرد روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: در این مقطع علی رغم کاهش 9 درصدی تعداد پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزش ریالی پرونده ها پنج درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه 14 هزار پرونده با ارزش ریالی 205 میلیارد ریال در پنج ماه ابتدای امسال در این اداره تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: شمار پرونده های پارسال 15 هزار و 500 فقره با ارزش ریالی 195 میلیارد ریال بود.
باخرد ادامه داد: مواد پروتئینی با 45 میلیارد ریال ارزش ریالی بیشترین حجم تخلفات را به خود اختصاص داده و حوزه خدمات با 37 میلیارد ریال ارزش ریالی، میوه و تره بار با 6 میلیارد ریال، پوشاک با ارزش چهار میلیارد ریال و آرد و نان نیز با رقم 1.5 میلیارد ریال در رده های بعدی تخلفات قرار دارند.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی 47 پرونده در حوزه تخلفات خدمات نمایندگی های خودرو تشکیل شد و حدود سه برابر این تعداد نیز منجر به مصالحه شد که به مرحله تشکیل پرونده نرسید.
وی با اشاره به تشکیل 38 پرونده در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در این مدت، افزود: در این بازه زمانی 370 واحد صنفی غیرمجاز عرضه لبنیات سنتی در استان شناسایی و با تشکیل 118 پرونده با تخلفات این واحدها برخورد شد.
باخرد ادامه داد: طی 1.5 ماه گذشته طرح ساماندهی و برخورد با نانوایی های بدون مجوز مشهد با دستور قضایی با جدیت در دست پیگیری قرار گرفته است.
وی هدف از اجرای این طرح را ساماندهی این واحدها و رساندن محصول سالم به مصرف کننده با کمک دستگاه های مرتبط عنوان کرد و افزود: یکهزار و 100 واحد نانوایی غیرمجاز در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.
باخرد ادامه داد: از زمان اجرای این طرح تا کنون 150 واحد نانوایی بسته شده، 350 واحد اخطار گرفته و 200 واحد نیز پروانه دار شده اند.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به برخورد با تخلف و تقلب های صورت گرفته در حوزه عرضه برنج تقلبی در استان افزود: در این حوزه در پنج ماه ابتدایی سال جاری 75 پرونده در حوزه تخلف و تقلب تشکیل شده است.
وی ادامه داد: همچنین این اداره ورود جدی به بحث برخورد با تولید و توزیع روغن های تقلبی خودرو داشته و از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه در این خصوص 10 پرونده تقلب با ارزش ریالی 640 میلیون ریال تشکیل شده است.
باخرد با اشاره به نظارت بر واحدهای آموزشی، بیان کرد: 40 پرونده نیز تا کنون برای تخلف در اخذ شهریه توسط مدارس دولتی مشهد تشکیل شده است.
وی در مورد پرونده فرودگاه مشهد در خصوص گران فروشی خدمات توقفگاه نیز گفت: خدمات پارکینگ فرودگاه باید بر اساس قانون نظام صنفی تعیین نرخ می شد که این موضوع اتفاق نیفتاد و آنان خود تعیین نرخ کرده اند.
باخرد با اشاره به افزیش 300 درصدی خدمات پارکینگ در این فرودگاه نسبت به تعرفه قانونی، ادامه داد: این پرونده در دست بررسی است، تعزیرات حکومتی نیز برای پیمانکار جریمه ای تعیین کرده و باید با مدیر متخلف برخورد قضائی شود.
218 هزار و 678 واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 28 شهرستان این استان 6 میلیون نفری فعالیت می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.