به گزارش ایرنا، برای این پروژه ها که روز دوشنبه در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی اجرا شده ان در مجموع 992 میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: 128 مورد از این طرحها با اعتبار 607 میلیارد ریال مربوط به شهرداریهای استان و 318 پروژه دیگر با اعتبار 320 میلیارد ریال در حوزه دهیاریها ست.
محمد مقدوری این طرحها را شامل زیرسازی، آسفالت و نورپردازی معابر، پیاده روسازی، ساخت ایستگاههای آتش نشانی، سرویسهای بهداشتی، بوستان، زمین چمن مصنوعی، جایگاههای سی.ان.جی، مجموعه آبی، کشتارگاه، پارکینگ طبقاتی، مخازن آب، روشنایی معابر و سامانه های نظارت تصویری و اتوماسیون اداری برشمرد.
وی افزود: شهرداری کاشمر در خصوص طرحهای شهرداریها با رقم 148 میلیارد ریال بیشترین تعداد را از نظر اعتباری دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طی هفته دولت امسال هزار و 317 طرح در این استان با هزینه 14 هزار و 495 میلیارد ریال در حال بهره برداری است. تعداد این طرحها از نظر تعداد 14 درصد و از نظر هزینه 22 درصد نسبت به پارسال بیشتر است.
وی گفت: بیشترین حجم طرحهای دستگاههای اجرایی در حجم اعتبارات مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر سه هزار و 900 میلیارد ریال است. شهرستان مشهد نیز با چهار هزار و 730 میلیارد ریال بیشترین اعتبار را در بین شهرهای استان به خود اختصاص داده است.
مقدوری افزود: طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم در مجموع هفت هزار و 797 پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در سطح این استان در مناسبتهای مختلف به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: همچنین دولت از محل اعتبارات سازمان دهیاریها و شهرداریها ازسال 92 تاکنون به شهرداریهای خراسان رضوی شش هزار و 640 میلیارد ریال پرداخت کرده که از این میزان سه هزار و 120 میلیارد ریال آن به مشهد اختصاص یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون تعداد اعضای شوراهای روستایی در خراسان رضوی هشت هزار و 140 نفر و تعداد دهیاران 2 هزار 353 نفر است.
در این مراسم با دستور وزیر کشور به صورت ویدیوکنفرانس پروژه های شهرداری کاشمر به نمایندگی از کل شهرداریها و دهیاری و سده خواف به نمایندگی از کل دهیاریهای استان بهره برداری شد.
طی هفته دولت امسال که با آغاز کار دولت دوازدهم همزمان شده هزار و 317 طرح در خراسان رضوی با هزینه 14 هزار و 495 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
به گفته استاندار خراسان رضوی شمار پروژه های مورد بهره برداری در استان طی هفته دولت از نظر تعداد 14 درصد و از نظر هزینه 30 درصد نسبت به پارسال بیشتر است. خراسان رضوی با جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفر دارای 28 شهرستان، 70 بخش و 164 دهستان است.
خبرنگاران: ندا جواهرفر و فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1096/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.