محمدرضا معتمدی چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای آسان شدن تردد اتباع خارجی به منطقه گفت:هفته جاری نشست هماهنگی مشترکی با سردار رضائیان رئیس اداره اتباع خارجی، گذرنامه و مهاجرت نیروی انتظامی در تهران برگزار شد و موافقت قطعی آن اداره برای آسان شدن روند تردد اتباع خارجی در منطقه اخذ شد.
وی اضافه کرد:آیین نامه های اجرایی مصوب نیز بزودی در این خصوص در منطقه عملیاتی می شود.
معتمدی افزود:تمامی مراحل اداری و رسمی این مهم انجام شده و با هماهنگی انجام شده، روند ورود و خروج اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند آسان تر می شود.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد:مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز اخیرا نشست مشترکی با مسئولان وزارت خارجه داشت که مقرر شد، نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند مستقر شود.
****دستگاه ایکس - ری خودرویی برای آسان شدن تردد اتباع عراقی
به گزارش ایرنا در سامانه ایکس ری، خودروها بدون هر گونه توقف در امتداد یکدیگر از دروازه مورد نظر عبور کرده و حسگرهای نصب شده، اتوماتیک نسبت به بازرسی خودرو و افراد اقدام می کنند.
در این نوع می توان از خودروهای دارای سرنشین بدون آنکه مشکلی برای سرنشینان خودرو ایجاد شود، تصویربرداری کرد.
معتمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت:دستگاه ایکس - ری خودرویی سبک برای آسان شدن تردد اتباع عراقی که برای امور تجاری، درمان و یا توریستی به ایران سفر می کنند، طی یکماه آینده در مرز بین المللی شلمچه نصب می شود.
وی همچنین، انعقاد قرارداد برای خرید و نصب ایکس -ری کامیونی در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:قرارداد ساخت و نصب دستگاه ایکس ری کامیونی با شرکت سازنده تولید داخل با اعتبار حدود 100 میلیارد ریال منعقد شده و این دستگاه تا شش ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.
*** احداث پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در بخش پایانی سخنانش، احداث پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه از سوی شرکت توسعه صادرات سیمان کشور وابسته به 'شستا' در حال ساخت است.
معتمدی افزود:به منظور رفع موانع و مسایل و مشکلات برای خروج کامیون های حامل کلینکر و آسان سازی تردد کامیون های میوه و تره بار با کمک هنگ مرزی ساعت های تردد کامیون های حامل کلینکر تغییر یافته و در این راستا از توقف طولانی کامیون های میوه و تره بار جلوگیری شد.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو می باشد که محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
منطقه مرزی شلمچه از مرزهای صادراتی بین ایران و عراق است.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7100/ 6125خبرنگار:کمیله حجازی **انتشار:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.