به گزارش ایرنا سعید باستانی، پنجشنبه در جمع اعضای جدید شوراهای اسلامی شهرستان مه ولات اظهار کرد: توسعه روستایی به این مفهوم که شرایطی ایجاد شود که جوانان به عنوان بخش مولد در روستا مانده و کار کنند و از مهاجرت به شهر برای امرار معاش بی نیاز باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت در حال ترمیم این شرایط است، افزود: دولت اجازه یافته با برداشت 1.5 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی هزینه کند و شوراهای این دوره باید با شناسایی مزیت نسبی روستای خود و ارائه طرح های مناسب، به فرمانداری و بخشداری‌، در مسیر توسعه روستای خود تلاش کنند.
وی با انتقاد از سهل انگاری برخی اعضای شوراهای روستایی که نسبت به رفع مشکلات روستاهای خود بی اعتنا هستند گفت: بررسی مشکلات روستاهای منطقه مشخص کرد که 75 درصد این مشکلات محصول ناهماهنگی و تنها 20 درصد مشکلات بودجه ای است.
باستانی شورای پنجم را بالغ تر از ادوار پیشین دانست و گفت: چهار دوره از عمر شورای اسلامی گذشته و در هر دوره بلوغی را تجربه کرده ایم و در این 16 سال که به یک بلوغ نسبی رسیده ایم جایگاه شورا نیز مشخص تر شده و مردم هم افراد را با شناخت بهتری برگزیده اند.
وی افزود: هر شورا با شورای قبلی متفاوت است و دولت‌ها و حاکمیت نیز بر اساس پیشرفت مملکت در هر بازه زمانی دستورالعمل و خط ‌مشی‌های جدیدی دارند بنا بر این اگر یک شورا، دهیار، شهردار، فرماندار و یا نماینده مجلس مانند سال های قبل کار کند یقینا به نتیجه ای نخواهد رسید.
این نماینده مجلس گفت: بنا به قانون، اعضای شورا وظایفی دارند که عمده آن پر کردن فاصله بین مردم و مسئولان است و این رسالتی خطیر و تعیین کننده است.
فرماندارمه ولات نیز گفت: فلسفه وجودی شوراها تلاش برای پیشرفت سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و امور رفاهی است و بر این اساس شورا نباید به باشگاهی سیاسی برای اصولگرایان و یا اصلاح طلبان تبدیل شود.
مسعود رنجبر از اعضای شوراهای شهری و روستایی این شهرستان خواست شهرداران و دهیارانی انتخاب کنند که با دیگر دستگاه ها هماهنگی و همکاری داشته باشند و با پرهیز از اقدامات جزیره ای، مصوبات شورا را در حد امکانات شهرداری و دهیاری اجرا کنند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.