به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: باید با مدنظر قرار دادن منافع استان برای رشد و توسعه لرستان تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: برای رسیدن خرم آباد به شعار 'مقصد گردشگری' باید با تعامل و همدلی کار کنیم تا با پیگیری و جذب سرمایه گذار لرستان متحول شود.
استاندار لرستان با اشاره به وجود زیرساخت های مختلف در شهر خرم آباد گفت: این شهر برای تبدیل شدن به کلان شهر نیازمند طرح ها و برنامه های مختلفی است که تنها با همدلی، تلاش شبانه روزی و اقتصاد پویا امکانپذیر است.
وی درخصوص بیکاری در استان لرستان اظهار کرد: استان لرستان 12 سال رتبه نخست کشور در بحث بیکاری را داشت و برخی انتظار دارند در این چهار سال با دست خالی مشکل بیکاری را حل کنیم.
بازوند با بیان اینکه در سال 92 بیش از 113 هزار بیکار لرستانی را تحویل گرفتیم، افزود: باید به ازای هر بیکار 2 میلیارد و 570 میلیون ریال در استان سرمایه گذاری می شد که این امکان پذیر نبود اما تمام تلاش خود را بکار گرفتیم و امروز تعداد افراد بیکار را به 72هزار بیکار کاهش داده ایم.
وی یادآور شد: براساس آمار نفوس و مسکن، استان لرستان در سال 95 از لحاظ بیکاری شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده که این آمار مورد تایید مرکز آمار کشور است.
استاندار لرستان گفت: برای کاهش بیکاری لرستان طی چهار سال آینده باید تلاش کنیم چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جذب کنیم که این یک مطالبه واقعی مردم است.
وی در ادامه با انتقاد از کسانی که به دنبال حاشیه در بحث آمار اشتغال در لرستان هستند، اظهار کرد: همین افرادی که امروز از وضعیت اشتغال در لرستان انتقاد می کنند، خود در گذشته مسئولیت داشته اند لذا باید به مردم بگویند در دولت گذشته از 700میلیارد دلار پول نفت در کشور چقدر سهم لرستان بوده است.
استاندار لرستان افزود: برخی اشتغالزایی سه هزار و 500 نفری در آزادراه خرم آباد - بروجرد را نمی بینند و می گویند در این زمینه کاری صورت نگرفته است و راه اندازی کشت و صنعت و فولاد ازنا و سایر پروژه های این چنینی را نادیده می گیرند.
وی درخصوص تعیین شهردارهای شهرهای استان گفت: بررسی و احراز صلاحیت شهردار از وظایف قانونی ما است و به طور حتم اعضای شورای شهر باید شهردارهایی را انتخاب کنند که از جنس مطابه مردم باشند و تنها به فکر آبادانی و عمرانی شهر باشد.
وی با بیان اینکه شهر را نمی توان با سیاسی بازی و طایفه گری اداره کرد، افزود: ما از حق قانونی خود برای احراز صلاحیت شهردار عبور نخواهیم کرد و به طور حتم مطابق قانون عمل می کنیم.
استاندار لرستان اضافه کرد: ما گرفتار فقط مطالبه گری هستیم اما همگی باید روی منافع استان را خط قرمز بکشند.
3022
خبرنگار: الهیار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.