فاطمه دژبرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خادمیاران مزبور شامل طلاب حوزه علمیه، دانش پژوهان سطح یک و دانش آموختگان سطح 2 حوزه علمیه در رشته های علوم تربیتی و روانشناسی هستند که به صورت داوطلبانه و افتخاری با این مرکز همکاری دارند.
وی با بیان اینکه خادمیاران خانواده با سن 25 تا 45 سال در مشهد مستقر هستند، اظهار کرد: از ابتدای امسال 530 نفر متقاضی خادمیاری خانواده شدند که از این تعداد 206 نفر پس از مصاحبه برای این امر انتخاب شدند.
وی گفت: هم اکنون دوره های آموزشی بدو خدمت برای نخستین گروه از خادمیاران خانواده آغاز شده که تا 25 تیر ماه ادامه دارد.
دژبرد افزود: بررسی ابعاد علمی و اجرایی برنامه زندگی به سبک رضوی ویژه زوجین جوان، بررسی وضعیت موجود در تحلیل شاخص ‌های ازدواج و خانواده در کشور، آسیب‌ شناسی رسانه و شبکه‌ های مجازی، مهارت ارتباط مؤثر، بررسی نقش حیا و غیرت در پایداری خانواده، حقوق متقابل زوجین و تاثیر ارائه خدمات اجتماعی زوجین به محرومان در پایداری خانواده از جمله بخش های آموزشی این دوره 20 ساعته است.
وی اظهار کرد: مسئولیت خادمیاران خانواده، تشکیل پرونده برای زوج ‌های جوان، راهنمایی، پشتیبانی آموزشی، بازخوردگیری، ارزیابی برنامه ‌ها و پاسخگویی به سوالات زوج‌ های جوان است و برقراری ارتباط آنان با زوجین فقط از طریق تماس تلفنی انجام می شود.
وی گفت: ثبت نام زوجینی که طی سال گذشته و امسال عقد کرده اند از طریق حضور آنان در آرامگاه پیرپالاندوز مشهد یا از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی انجام می گیرد.
سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افزود: آموزش مهارت های زندگی و ترویج سبک زندگی رضوی برای زوجین به صورت حضوری در قالب شرکت در سخنرانی ها و همایش ها و به صورت مکاتبه ای در قالب ارسال بسته های آموزشی به محل سکونت زوجین و همچنین به صورت الکترونیکی در قالب ارسال پیام به شبکه های اجتماعی می باشد.
وی اظهار کرد: هر خادمیار خانواده ارتباط با 50 زوج جوان را در دستور کار خود داشته و هر ماه 2 بار با آنان تماس گرفته و برنامه های آموزشی خود را برای هدایت زوجین ارائه می دهد.

* فعالیتهای مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی
دژبرد گفت: این مرکز به منظور ارج نهادن به خانه و خانواده در سال جاری راه اندازی شده و مجموعه فعالیتهای آن در راستای تشکیل، توسعه، تحکیم و تعالی خانواده است.
وی افزود: مخاطبین این مرکز شامل سه گروه بانوان زائر و خانواده های زائرین، بانوان شاغل و خادم آستان قدس رضوی و تمام بانوان جامعه اسلامی می باشند.
وی اظهار کرد: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی از چند بخش شامل خدمات مشاوره ای، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تشکیل شده که برنامه های مدونی را اجرا می کند.
سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: در بخش آموزشی این مرکز، کارگاه های آموزشی با موضوع تحکیم خانواده و توانمندسازی اعضای آن برگزار می شود و علاوه بر آن اجرای یک طرح پژوهشی جدید با عنوان 'ارتقای امنیت بانوان زائر در مشهد' آغاز شده است.
وی طرح شبکه مردمی خادمیاران خانواده رضوی، طرح زندگی به سبک رضوی ویژه زوجین، ارائه خدمات مشاوره ای، نشست های مادرانه ویژه مهارتهای مادری و واسطه گران امر ازدواج را از دیگر طرحهای در دست اجرا در این مرکز برشمرد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی و اجتماعی توسط مرکز بانوان آستان قدس رضوی افزود: بخشی از باغ بیلدر در طرقبه به اردوگاه بانوان اختصاص می یابد تا پذیرای بانوان زائر و مجاور به صورت فردی یا گروهی باشد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.