مریم پروین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در کشور نقش آفرین باشند .
وی با اشاره به اینکه تاکنون به اندازه کافی از ظرفیت و توانمندی بانوان استفاده نشده است ، ادامه داد : نادیده گرفتن این مساله باعث شد تا آنان به نقش و جایگاه مطلوب در عرصه های مختلف دست نیابند .
این بانوی فعال سیاسی مازندران استقرارو اقدامات دولت تدبیر و امید را به عنوان روزنه های امید بخش برای بهبود نسبی وضعیت و نقش و جایگاه زنان در برخی عرصه ها دانست و ادامه داد : اما هنوز و همچنان نیازمند توجه بیشتر نهادهای حاکمیتی از جمله دولت دوازدهم به حوزه زنان هستیم .
وی تغییر پرشتاب نگاه جنسیتی را به عنوان نخستین قدم برای ارتقای جایگاه زنان نام برد و گفت : بسیاری از موانع پیش روی حوزه زنان از جمله فرهنگ غلط مردسالاری در جامعه باید آسیب شناسی و اصلاح شود .
پروین اضافه کرد : متاسفانه هنوز زنان و توانایی ها و نیز مطالبات و حقوق آنان در پاره ای از موارد و عرصه ها چندان جدی گرفته نمی شود و برای تحقق ضرورت تسهیل و تسریع حل و کاهش موانع پیش روی زنان ، تقویت و بهبود نقش و جایگاه آنان نیازمند عزم و اراده عمومی از سوی نهادهای حاکمیتی ، نهادهای غیر دولتی و عموم مردم در اعتماد به توانایی های زنان در بسیاری از حوزه ها و عرصه ها هستیم .
موسس و مدیر عامل موسسه مردم نهاد حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران اظهار داشت : همراه با نهادهای حاکمیتی ، تشکل های مختلف مردم نهاد در چهار چوب حقوق قانونی ، مدنی و شهروندی برای طرح و پیگیری مطالبات زنان می توانند نقش آفرینی بکنند .
وی از شناسایی زنان توانمند ،ایجاد و تقویت تشکل های مردم نهاد در حوزه زنان ، آموزش توانمند سازی زنان و فرهنگ سازی در حوزه زنان را از جمله مهمترین اقداماتی که تشکل های مردم نهاد می توانند در بهبود و افزایش نقش و جایگاه زنان در جامعه ایفا بکنند، نام برد .
پروین ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت دوازدهم و مشارکت گسترده تر آحاد مردم به ویژه زنان، به تدریج اما مستمر اتفاقات بهتری در حوزه زنان ،ارتقا و توسعه کمی و کیفی نقش و سطح جایگاه زنان در عرصه ها و سطوح مختلف مدیریتی در نهادها و فعالیت های حاکمیتی و دولتی و غیر دولتی به ویژه در شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیات دولت، دستگاههای اجرایی ملی ،استانی و ادارات شهرستانی و شهری رخ بدهد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.