مریم بیدخام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 50درصد جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند،افزود: بانوان اگر به دنبال پیگیری مطالبات شان و بهتر شدن شرایط خود هستند در عرصه های مختلف از جمله سیاسی باید حضور پررنگ داشته باشند.
وی به نقش کلیدی و محوری زن در خانواده تاکید کرد و اظهار داشت: زن نقش حیاتی در هدایت افراد خانواده دارد، بدین معنی که بررسی های لازم را انجام می دهد و فرد اصلح را انتخاب می کند و افراد خانواده را به حضور فعال در انتخابات سوق می دهد.
بیدخام ادامه داد: زنان علاوه بر حضور خود پای صندوق‌های رای می‌توانند با ترغیب و تشویق خانواده نیز تاثیرگذاری مضاعفی بر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.
وی در ادامه ‌با اشاره به اهمیت مشارکت زنان در انتخابات 29 اردیبهشت، اظهار کرد: زنان 50 درصد جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و به اندازه نیمی از افراد جامعه دارای حق و حقوق هستند و در صورتی که پای صندوق‌های رای حاضر شوند می‌توانند حقوق خود را بهتر استیفا کرده و با این مشارکت در تعیین سرنوشت و احقاق حقوق خود تاثیرگذار باشند.
بیدخام، مشارکت نکردن در انتخابات را ناشی از بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور دانست و تصریح کرد: فردی که نسبت به مشارکت در انتخابات تردید دارد باید بداند این بی‌تفاوتی به معنای عدم مسئولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت کشور است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این رای‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند، بنابراین همه باید مسئولانه پای صندوق‌های رای حاضر شوند و کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.