به گزارش ارسالی دفتر امام ‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه اهل سنت این هفته زاهدان اظهار داشت: امروز در سطح کشور فضای انتخاباتی حاکم است و تمام جهانیان توجه خود را معطوف به جمهوری اسلامی ایران و نتیجه این انتخابات کرده اند.
وی ادامه داد: ملت ایران در حال برگزاری یک آزمون بزرگ است، برای تمام اقشار جامعه آرزوی موفقیت و سربلندی در این آزمون و عزتمندی در مقابل دنیا را داریم.
وی افزود: زمانی در دنیا عزتمند هستیم که این امتحان را به ‌خوبی پشت سر بگذرانیم به این معنی که همه مردم پای صندوق ‌های رأی حاضر و انتخاباتی سالم برگزار شود و رأی و تصمیم ملت در این زمینه تعیین‌ کننده باشد زیرا قانون اساسی این حق را به ملت داده است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: اگر تمام مسئولان و دست‌ اندرکاران کشور و انتخابات با رأی و تصمیم ملت همسو و هم ‌نظر باشند، هم شاهد انتخاباتی سالم خواهیم بود و هم عزت و اعتبار نظام، حاکمیت و ملت در جهان بالاتر می‌ رود.
وی ابراز امیدواری کرد مردم و مسئولان در این امتحان ملی نمره‌ خوبی کسب کنند و تمام پیش‌ بینی ‌ها و تحلیل‌ های بدخواهان نظام غلط از آب در آید.
مولوی اسماعیل زهی تاکید کرد: باید به جهانیان ثابت کنیم که بر انتخابات جمهوری اسلامی ایران خداترسی و امانتداری حاکم است.
وی با تاکید بر حفظ رای مردم گفت: نباید کسانی که به سوی یک فرد خاصی گرایش دارند در آرای مردم دستبرد بزنند، همه باید بر مسیر عدالت گام برداریم زیرا عدالت ضامن برقراری امنیت و آرامش است.
وی افزود: عدالت باید در تمام شرایط حتی اگر به ضرر ما باشد، اجرا شود.
وی تصریح کرد: بسیار زشت است که به ما نسبت تقلب داده شود، مرگ از متصف شدن به چنین صفتی بهتر است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: اگر ما ملت ایران رئیس‌ جمهور، نماینده مجلس یا نماینده شورا نداشته باشیم بهتر از این است که متهم به تقلب در انتخابات شویم.
وی بر حضور پررنگ مردم در انتخابات تاکید و از آنان خواست بدون توجه به تبلیغات منفی رسانه ‌ها و برخی افراد، پای صندوق‌ های رأی حضوری پررنگ و گسترده داشته باشند، زیرا این حضور برای تعیین سرنوشت کشور است و یک وظیفه ملی و شرعی محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: مردم شهر زاهدان حق ندارند برای رأی ‌دهی به روستاها بروند.
مولوی اسماعیل زهی خطاب به مردم اظهار داشت: توجه داشته باشید که امروز 2 صندوق رأی‌گیری، یکی مخصوص ریاست‌ جمهوری و دیگری مربوط به شوراهای شهر یا روستاست، مردم باید از میان چند نامزد ریاست‌ جمهوری، فقط نام یک نفر را نوشته و در صندوق ویژه ریاست‌ جمهوری بیندازند.
وی گفت: مردم زاهدان می ‌توانند در انتخابات شورا، نام 11 نفر را در برگه یادداشت کنند و در صندوق بیندازند.
امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان افزود: در انتخابات شوراها با توجه به اینکه شمار شرکت‌ کنندگان زیاد است، مردم می‌ توانند اسامی مورد نظر خود را در برگه ‌ای یادداشت کرده و با خود همراه داشته باشند.
وی بر شرکت خواهران در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور خواهران در انتخابات بسیار تعیین ‌کننده است لذا باید در این انتخابات شرکت کنند و رأی دهند.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز /29 اردیبهشت/ در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان آغاز شد.
3042** 6081 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.