به گزارش ایرنا، لیلاآژیر روز چهارشنبه در سومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی 5400 شهید استان کردستان در جمع بانوان نمایندگان ادارات در سنندج افزود: شهدا با ایثار و از خود گذشتگی جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و در برابر تجاوزات دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند.
وی اظهار کرد: شهدا متعلق به تمام آحاد جامعه هستند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.
وی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را ضروری برشمرد و گفت: با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه باید ارزش های دوران دفاع مقدس نقش و حماسه آفرینی زنان دلیر کُرد ترویج و تبلیغ شود.
وی آسایش و امنیت کنونی جامعه اسلامی را مرهون خون شهدی انقلاب دانست و گفت: مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس سختی های زیادی متحمل شدند در همین راستا همه ما موظفیم از مادران و همسران خانواده شهدا قدردانی کنیم.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند و والای مادران شهدا گفت: همه ما موظفیم مانع افتادن فاصله میان مردم، فرزندان و مادران شهدا شویم و باید ارتباط و تعامل با خانواده شهدا را استحکام بخشیم.
وی یکی از اهداف مهم کنگره 5400 شهید استان کردستان را معرفی زنان شهید کُرد گمنام استان به جامعه عنوان کرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خدمت به خانواده شهدا را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: بانوان ادارات باید بر اساس عرق و پاسداشت از دلاورمردی های شهدا، دین خود را به خانواده آنها اداء کنند.
نصب نماد زن و مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش اسوه های صبر و با محوریت زن و دفاع مقدس، اجرای طرح تربیتی بهشت خانواده با محوریت مادران شهدا، تولید کلیپ و نماهنگ با موضوع همسران شهید، برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهد، ،تولید سرود و موسیقی با موضوع شهید و شهادت، برپایی نمای فرهنگی با موضوع صبر و استقامت خانواده شهدا و معرفی فرهنگ اصیل کُردی، لباس و موسیقی کُردی به جامعه آئین تجلیل از خانواده شهدا از بخش های پیش بینی شده این کنگره است.
کنگره 5400 شهید استان کردستان سال 97 در سنندج برگزار می شود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.