سید حسن موسوی چلک روز شنبه در نشست علمی کاربردی مسئولان مدیریت عملکرد بهزیستی سراسر کشور در مشهد افزود: طبق سرشماری سال 1395 در کل کشور شمار زنان سرپرست خانوار به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.
وی ادامه داد: 15 میلیون پرونده قضایی با وجود جمعیت 80 میلیونی رقمی بالا و نشانگر از بالا بودن مسائل و درگیریهای اجتماعی است. بالا بودن آمار پرونده های قضایی از مشکلاتی است که عمق و گستردگی معضلات اجتماعی را نشان می دهد.
مدیر دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: چهار میلیون نفر در کشور معتاد هستند و حوزه اجتماعی بیماری داریم. این در حالی است که در صورت قوی شدن حوزه اجتماعی شاهد بهبود بسیاری از تنگناها در سطح جامعه خواهیم بودیم.
وی افزود: سازمان بهزیستی باید سازمانی نیازمحور باشد. اگر بهزیستی نتواند در مقام مشاور تغییر، رویکرد ارائه دهد دولت نیز در تحقق مطالبات اجتماعی جامعه موفق نخواهد بود.
موسوی چلک در ادامه به ضرورت مطالبه گری مردم برای حقوق شهروندی اشاره و بیان کرد: کشوری موفق و به لحاظ سلامت اداری در سطح بالا قرار دارد که مردمانش مطالبه گر حقوق شهروندی باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت فعالیت سازمانهای مردم نهاد اشاره و بیان کرد: سازمان بهزیستی از سازمانهای موفق در برونسپاری محسوب می شود و در این عرصه بخش خصوصی همکاری فراوانی داشته است.
سید جواد حسینی افزود: تا کنون 94 درصد فعالیتهای شازمان بهزیستی به مردم برونسپاری شده است. سرمایه های اجتماعی بدون مشارکت مردمی موثر و مورد استفاده نیستند و تنها با حضور مردم همه فعالیتها در حوزه اجتماعی اثربخش خواهد بود.
وی گفت: به هر میزان که سازمانها به صورت شیشه ای تر و شفافتر عمل کنند اعتماد حداکثری مردم را به خود جلب می کنند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.