به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، پنجشنبه در همایش استانی صیانت و گفتمان سازی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در مشهد افزود: با توجه به اهتمام دولت به تقویت سمن ها، سال 96 سال شکوفایی تشکل های غیردولتی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد است.
وی گفت: وظیفه دولت حمایت و هدایت این تشکلها است و در همین زمینه فعالیت این تشکل ها از پنج محور که عموما به بهداشت و خیریه معطوف بود ، به 20 مورد و متناسب با نیازهای جامعه افزایش یافته است.
حسینی گفت: اضطراب، کسالت و تضادهای اجتماعی از مسائلی است که زمینه روی آوردن جوانان به مواد مخدر را فراهم می کند و البته حجم عظیم مواد مخدری که به کشور وارد می شود، این مساله را شدت می بخشد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: یک سوم جمعیت کشور به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم درگیر مساله مواد مخدر هستند و اگر انسانها را توانمند نکرده و خانواده را، به عنوان یک سرمایه اجتماعی، در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه و تقویت نکنیم، با چالش روبه رو خواهیم شد.
وی افزود: یقینا اگر دولت به مردم اتکا نداشته و آنان را نظام مند نکند نمی تواند بر مشکلات اجتماعی فائق آید و امروز دوره مشارکت های توده ای، تظاهراتی و گله وار گذشته، هرچند این نوع مشارکت می تواند نماد قدرت یک جامعه باشد.
حسینی گفت: مواد مخدر و روانگردان ها فقط یک آسیب اجتماعی نیستند بلکه امروز ما به عنوان یک مقوله جدی امنیتی با آن مواجه هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برآوردهای امسال از تولید حدود هفت تا هشت هزار تن مواد مخدر در کشور همسایه، افغانستان، حکایت دارد.
سرهنگ ابراهیم قربان زاده افزود: تا کنون اقدامات زیادی از جمله برای انسداد پرهزینه مرزها انجام شده و بهترین اقدامات فیزیکی در مرز را در خراسان بزرگ و بویژه خراسان رضوی داشته ایم.
وی گفت: امروز مواد مخدر از مرزهای رسمی و در جاسازی های پیچیده به کشور قاچاق شده و یا از طریق دور زدن مرزهای ما با افغانستان، از طریق پاکستان و مرزهای آبی وارد کشور می شود.
قربان زاده گفت: مواد مخدر مادر همه آسیبها است و 75 درصد زندانیان کشور به دلیل جرایم مواد مخدر و یا مرتبط با آن محبوس شده اند.
وی تاکید کرد: بدون شک جلوگیری کامل از ورود مواد به کشور ممکن نیست و لذا باید به جایی برسیم که با وجود مواد در کشور، کسی معتاد نشود و پیشگیری آخرین، بهترین و به صرفه ترین راه پیشگیری از رواج مصرف مواد مخدر در کشور است.
در این همایش از سمن های فعال در حوزه پیشگیری و حمایت از آسیب دیدگان مواد مخدر در خراسان رضوی تقدیر شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3321/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.