فرماندار گرمی گفت: همه آحاد جامعه موظف به مبارزه با مواد مخدر هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، امامی در نخستین همایش منطقه‌ای تخصصی پیشگیری از اعتیاد در گرمی با اشاره به ریشه کن کردن مواد مخدر در سطح جامعه و به ویژه شهرستان گرمی، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر باید قبل از وقوع و به ‌صورت پیشگیرانه انجام شود چراکه خطر مواد مخدر جدی است و همه آحاد جامعه موظف به مبارزه با این بلای خانمان سوز هستند .

وی افزود: اختلال در سیستم اقتصادی و درگیر شدن سرمایه‌های داخلی در معاملات غیرقانونی ناشی از مواد مخدر و آسیب‌های جدی به منابع انسانی اعم از تحصیلکرده و بی‌سواد شهری و روستایی از جمله پیامدهای این بلای خانمان سوز است و آنچه که این تهدید را جدی‌تر و نیرومندتر می‌کند، تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به صنعتی و کاهش نرخ سنی و جوان گزینی است .

وی ادامه داد: اگر حساسیت  نسبت به اعتیاد نباشد نه تنها کمبود دغدغه والدین سبب ایجاد مشکلات مضاعفی می شود و  بلکه عدم آشنایی به روابط دوستی فرزندان و بی‌اطلاعی از رفتارشان تا چند سال موجب پنهان ماندن اختلال مصرف مواد مخدر فرزندان در نزد خانواده‌ها و سخت‌تر شدن تشخیص و درمان بیماری آنها می‌شود .

دادستان گرمی هم در این همایش طی سخنانی با تاکید بر ورود خیرین و افراد نیکوکار برای یاری افراد مبتلابه این عارضه و کمک به خانواده‌های این قشر، خاطرنشان کرد: باید تمام اقشار جامعه ازجمله روحانیان، مراکز دینی، شوراهای مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها تمام  امکانات و توانمندی‌های برای آگاه‌سازی افراد آسیب پذیر جامعه از مواد مخدربه کار بگیرند .

گفتنی است تشریح و تبیین مصرف مواد مخدر توسط کارشناسان و پخش کلیپ و تجلیل از فعالان عرصه پیشگیری و  مبارزه با مواد مخدر ازدیگر برنامه های این همایش یکروزه بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.