دکتر فریبا درخشان نیا روز شنبه در حاشیه نشست آموزشی تخصصی آشنایی با فرایند مددکاری اجتماعی با رویکرد توانمندسازی جهت ارتقا سطح دانش مددکاران اجتماعی خانه های امن و سلامت مراکز غیردولتی کشور در مشهد، به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون هفت استان کشور دارای خانه امن(ویژه زنان قربانی خشونت خانگی) به عنوان مراکز دولتی هستند.
وی افزود: 15 استان نیز اعلام آمادگی برای راه اندازی خانه امن از سوی بخش خصوصی داشته اند که تاکنون با راه اندازی 10 مرکز موافقت شده است. این خانه ها تا پایان تیر جاری به بهره برداری می رسند.
مدیر کل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی ادامه داد: برونسپاری فعالیت این بخش از مراکز با شرایط سخت و محکمی همراه است و فعالیت این مراکز زیر ذره بین نظارتی سازمان بهزیستی قرار دارد.
وی گفت: شناسایی قربانیان خشونت در زمینه های مختلف به صورت کامل قابل انجام نیست اما با راه اندازی این مراکز تلاش می شود زنان خشونت دیده و قربانی همسرآزاری خدمات تخصصی و هدفمند دریافت کنند.
درخشان نیا افزود: با فعالیت این مراکز و توسعه آنها فعالیتهای هدفمند و ارائه خدمات در این زمینه در کشور افزایش می یابد ضمن اینکه باید توجه داشت حمایت از قربانیان خشونت در اغلب کشورهای جهان مورد توجه قرار دارد.
وی ادامه داد: در برنامه های حمایتی و حفاظتی از قربانیان خشونت دستگاههای متعددی دخیل و مسئول هستند. یکی از این متولیان و مسئولان دستگاه قضایی است. عملکرد این بخش می تواند در مدیریت معضل موثر باشد.
مدیر کل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی گفت: همه برنامه های حمایتی از زنان قربانی خشونت با هدف حفظ محوریت و بنیان خانواده است و به هیچوجه مگر در شرایط خاص جدا شدن زن از خانواده توصیه نمی شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.