حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی روز شنبه در دیدار با رییس دادگستری، دادستان و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی شهرستان افزود: قوه قضاییه مسئولیت سخت ودشواری بر عهده دارد به گونه‌ای که هیچ یک از قوا و سازمان‌های دیگر نمی‌توانند ادعا کنند سختی کار آن‌ها مانند قوه قضاییه است.
وی افزود: با این حجم زیاد پرونده‌های قضایی، کار دادگستری و قضات دادگاه‌ها ،بسیار سنگین است و این موضوع در اغلب نقاط کشور مشهود می باشد..
طباطبایی ادامه داد: مسئولیت قوه قضاییه به گونه‌ایست که حتی افرادی که محکوم می‌شوند و خودشان هم قبول دارند که حقشان بوده است اما به دلیل بی‌تقوایی و بی‌انصافی ممکن است نسبت به این دستگاه بدگویی و فضاسازی بکنند.
رییس دادگستری کاشمر هم دراین نشست با ارائه گزارشی از وضعیت دادگستری این شهرستان، بیشترین پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان را مربوط به تخلفات رانندگی و اختلاف خانوادگی عنوان کرد.
محمود قانعی همچنین گفت: در یک سال اخیر 200 پرونده سرقت و 141 مورد نزاع بررسی شده که در این موارد نزاع دسته‌جمعی و نیز سرقت‌های حاد و خانگی کمتر اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: وقوع بسیاری از جرایم به رفتار و بلوغ اجتماعی افراد برمی‌گردد که باید برای کاهش آمار جرایم اقدامات فرهنگی انجام گیرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان هنوز افراد زیادی هستند که بدون گواهینامه و یا کلاه ایمنی اقدام به رانندگی می‌کنند حال آنکه با بستر سازی فرهنگی می توان این آمار را کاهش داد.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.