علی اکبر تقی نژاد، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این کاهش را ناشی از رویکرد جدید دستگاه قضایی و هدایت اداره کل استان دانست و اظهار کرد: در این مدت شمار جمعیت کیفری زندانیان این منطقه نیز کاهشی 20 درصدی داشته است.
وی افزود: بررسی و آسیب شناسی انجام شده مشخص کرد حجم زیادی از پرونده های ورودی مربوط به ادارات، نهادها، شرکتهای تعاونی، موسسات مالی واعتباری و بانکها است که با تشکیل جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در خصوص هر موضوع، با مدیریت صحیح پرونده های قضایی، ورودی پرونده به دادگستری کنترل شد.
تقی نژاد گفت: این کاهش ورودی پرونده ها، که در چند سال اخیر استمرار داشته، منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان نیز شده است.
وی افزود: دادگستری مه ولات در سال های اخیر از ظرفیت شورای حل اختلاف نیز برای ایجاد سازش و کنترل و کاهش ورودی پرونده ها بهره برد و بخش زیادی از پرونده ها در شورای حل اختلاف منجر به سازش طرفین شده است.
وی گفت: امسال در جشن گلریزانی که در نخستین روز هفته قوه قضاییه در مه ولات برگزار شد با دعوت از 100 نیکوکار منطقه، 800 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد که با اختصاص هشت برابر آن از سوی ستاد دیه استان، جمعا 7.2 میلیارد ریال برای پرداخت بدهی و آزادی قریب به اتفاق محکومان مالی و جرائم غیرعمد شهرستان فراهم شد.
شهرستان 50 هزار نفری مه ولات به مرکزیت شهر فیض آباد، در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.