یدالله کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی را در سال جاری تقویت مراکز مشاوره ذکر کرد و افزود: معاون اجتماعی قوه قضاییه پیگیری این امر را در دستور کار دارد که در چارچوب این طرح سامانه 129 برای ارائه مشاوره های حقوقی به مردم در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سامانه پیامکی 3006945 نیز در استان ایلام به منظور پاسخگویی به سوال های مردم ایجاد و تعدادی از قضات باتجربه بعد از ظهرها به سوال های مردم در زمینه های مختلف حقوقی و قضایی پاسخ می دهند.

* دفاتر خدمات قضایی امسال در همه شهرستان های استاندایر می شوند
معاون دادگستری ایلام همچنین از راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در تمامی شهرستان های استان تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: کاهش مراجعه حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان و شتاب بخشی در روند اجرایی پرونده ها از مهم ترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
کسایی افزود: این مراکز به عنوان بازوی دستگاه قضایی می تواند در سر و سامان دادن به پرونده های ورودی بویژه در بخش دعاوی حقوقی کمک کار قضات و کارکنان محاکم بوده و مردم نیز شاهد سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده ها باشند.
وی یادآور شد: مردم در هر جای کشور می‌ توانند از طریق درگاه الکترونیکی تعریف شده، دادخواست خود را ثبت و برای تکمیل پرونده به یکی از شعب این دفاتر الکترونیک مراجعه کنند، با راه اندازی این سیستم دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دادگستری نبوده و مردم می توانند به صورت آنلاین از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند.
کسایی تاکید کرد: مراحل بررسی نهایی افراد واجد شرایط راه اندازی این دفاتر در شهر ایلام انجام شده و بزودی شاهد ایجاد نخستین دفتر خدمات قضایی در مرکز استان خواهیم بود و با برنامه ریزی های صورت گرفته این مراکز تا نیمه دوم سال جاری در تمامی شهرستان ها دایر می شود.

* دادگستری شهرستان بدره هفته قوه قضاییه راه اندازی می شود

وی با اشاره به شرایط ایجاد محاکم قضایی در نقاط مختلف کشور گفت: راه اندازی این مراکز بستگی به تعداد پرونده های ورودی دارد و در بسیاری نقاط به دلیل آمار پایین پرونده ها امکان ایجاد این محاکم نیست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام تاکید کرد: با توجه به تازه تاسیس بودن برخی شهرستان های استان دادگستری های شهرستان های سیروان و ملکشاهی پیش از این راه اندازی شد و تنها در شهرستان بدره مردم برای پیگیری دعاوی قضایی خود با مشکل روبرو بودند.
کسایی افزود: با پیگیری های صورت گرفته ساختمان دادگستری بدره تکمیل و کادر مورد نیاز نیز تامین شده و هفته قوه قضاییه شاهد راه اندازی این مرکز در شهرستان بدره خواهیم بود تا مردم این منطقه مجبور نباشند پرونده های خود را در سایر نقاط پیگیری کنند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.