به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز چهارشنبه در گردهمایی 450 نفر از شورای بسیج قوه قضائیه استان های کشور که در اردوگاه شهید مصطفی خمینی (ره) شهر دماوند برگزار شد، به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه و حضور پرشور مردم در خلق حماسه بزرگ سیاسی اشاره و اظهار کرد: در روزهای اخیر، واقعه بسیار ارزشمند و مبارکی به همت ملت غیور و شریف ایران اسلامی رقم خورد که این حماسه بزرگ خاری در چشمان دشمنان بود.
وی با بیان اینکه انتخابات اخیر و حضور پرشور مردم در صحنه بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی کرد، افزود: این حماسه سیاسی گرچه پیامدهای بسیار ارزشمندی داشت ولی برخی از بداخلاقی ها باعث نگرانی نیروهای انقلابی شد که از جمله آن موضوع عدم فعالیت های سیاسی بسیج بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بسیج را گوش شنوا و چشم بینای جامعه در تمامی عرصه ها دانست و خاطرنشان کرد: بیان این مسائل تنها معنای انحراف می دهد زیرا بسیج قرار است جلوی انحرافات را از برخی تصمیم گیرندگان کشور بگیرد زیرا از جمله اهداف بسیج حفظ انقلاب در مسیر اصلی خویش است.
الفت با بیان اینکه بصیرت یعنی چه می گویند و چه می بینیم، افزود: عرصه سیاسی امروز به موضوعاتی که قسمتی از آن خطوط قرمز نظام و اسلام است آلوده شده و از زبان برخی سیاسیون، الفاظی شنیده می شود که انسان را دچار تشویش می کند و قلب مجاهدین در راه خدا را به تپش وامی دارد.
این مقام مسئول گفت: بیان این موضوعات موجب می شود که در اثر تکرار عادی جلوه کند؛ مقابله با مقام عالی کشور، بی رنگ کردن دستاوردهای انقلاب و... از جمله این سخنان است ولی یادمان باشد که قرار است ما کفر ستیز و ظلم ستیز باشیم، قرار نیست ذره ای در کنار جریان های ظالمانه ایی که در دنیا حکومت می کنند، قرار بگیریم و سازش کنیم؛ تا مبارزه هست، زنده ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه بسیج باید با مطالعه و دقت به اشکال مختلف در امور سیاسی کشور دخالت کند، بیان کرد: امروز بسیجیانی که قلمشان تواناست و مطالعات عمیق و تخصصی در این عرصه ها دارند، به میدان آمده و فرماندهی عرصه را به دست بگیرند.
وی ادامه داد: بسیجیان را نباید از مردم جدا کرد زیرا این جایگاه همچون قلب تپنده ایی است که باید در سینه ملت ایران بتپد؛ اقدامات اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی امروز از وظایف اصلی بسیج است.
الفت با اشاره به خطرهای فضای مجازی در کشور، گفت: جنگی که امروز در فضای مجازی حاکم است، بسیار جدی و خرد کننده است که اگر با اخلاق، علم و دانایی و .. وارد عرصه نشود، ضربه جدی خواهیم خورد.
وی ادامه داد: فضای مجازی فقط برای انحراف ما در ایران نیست بلکه شکل گیری این فضا نگاهی جهانی دارد؛ شاید برای کشوری همچون ایران که پیشرو در ظلم ستیزی است برنامه بیشتری داشته باشند و تشدید کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری در مرکز مطالعات، در بحث فضای مجازی و جلوگیری از آسیب ها، اقداماتی را در دستور کار قرار داده که برای اجرا، نیاز به کمک و همایت بسیجیان است.
لازم به ذکر است، در این گردهمایی، از 61 نفر خادم راهیان نور ستاد مرکزی بسیج استان ها تقدیر شد و برنامه هایی همچون تشکیل کارگروه های آموزشی تقویم برنامه سال 96 در قالب 10 کارگاه، تشکیل کمیسیون بررسی و ارزیابی عملکرد اردوهای فرهنگی – بصیرتی راهیان نور و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بسیجیان به اجرا درآمد.
خبرنگار:الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.