سید عبدالله ارجائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف این همایش مساله شناسی و گفتمان سازی نخبگان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی راهکارهای تبدیل این فریضه الهی به مطالبه عمومی است.
وی تبیین و ارتقا شان و منزلت آمران به معروف و ناهیان از منکر و دلایل شرعی و عرفی ضرورت حمایت حکومت و ملت از آمران به معروف را از دیگر اهداف این همایش ذکر و بیان کرد: نظارت پویا، سازنده و به موقع چالشهای اجرایی را کاهش می دهد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: همایش ملی مساله شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجموع با 52 زیرموضوع برگزار می شود که 41 زیرموضوع آن در ارتباط با مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و 11 زیرموضوع در ارتباط با گفتمان سازی نخبگانی است.
وی گفت: نقش آموزش و پرورش، دانشگاهها و حوزه های علمیه در تربیت نخبگان و گفتمانسازی در خصوص این واجب الهی، بررسی وظیفه دولتمردان در این موضوع، بررسی ریشه و علل ترک معروف و ارتکاب منکر برخی از زیرموضوعهای این همایش ملی است.
دبیر علمی همایش مساله شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز گفت: تاکنون 63 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شده است. علاقه مندان می توانند تا 20 خرداد جاری مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند و نتایج بررسی مقالات نیز تا 30 خرداد اعلام می شود.
حجت الاسلام محمدرضا جواهری افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاونت حقوقی قوه قضائیه، دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه المصطفی العالمیه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشکده امر به معروف، بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی و مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر مشهد حامیان علمی این همایش هستند.
قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در قالب 24 ماده و 19 تبصره 23 فروردین 1394به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.