به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: مساله انتخابات، عرصه امتحان ملت ایران است و کسی نمی تواند از حضور یافتن در آن شانه خالی کند، چراکه این موضوع با سرنوشت مردم در ارتباط است.
وی افزود: شرکت پرشور در انتخابات و همچنین رای دادن به نامزد اصلح، وظیفه همه ملت ایران است، چراکه برای تحقق این نظام خون های بسیاری ریخته شده و مجاهدت های فراوانی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: فردی باید انتخاب شود که در تمام شرایط اصلح و به ارزش های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پایبند است.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که امید است شاهد انتخاباتی تاثیرگذار و اسلامی باشیم، گفت: انجام امر به معروف و نهی از منکر و تشویق افراد جامعه برای عمل به وظیفه شرعی خود، از جمله راهکارهای موثری است که می توان از آن به منظور هدایت مردم برای شرکت گسترده در انتخابات، استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه اساسی شورای نگهبان در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا، مرجعی برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات وجود دارد که این نهاد در ایران بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان است و همگان باید به تصمیم های آن احترام بگذارند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.