به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فیض روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خانواده شهدای امور تربیتی شهر تهران در سالن اجتماعات امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه پنج شهر تهران با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه براساس آیات قرآن افزود: اهل معروف و نهی از منکر نسبت به محیط خود و جامعه بشری دغدغه مند هستند.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به امر خیر و نهی از منکر خلاصه نمی شود، اظهار کرد: اهل امر به معروف و نهی از منکر باید این ویژگی را در مفهوم کلی آن در جامعه درک کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوع های مورد نظر جامعه بشری است، به عنوان مثال زمانی که رهبر معظم انقلاب به ورزش امر می کند، امر به معروف است و در مفهوم کلی منجر به ارتقای جامعه می شود.
فیض گفت: ترک حرام در جامعه و آن چیزی که به کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی منجر شود، نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه اهل امر به معروف و نهی از منکر باید دغدغه مندی خود را در اتقای جامعه داشته باشند، گفت: همه ما باید این دغدغه را داشته باشیم که مردم در جامعه از لحاظ فرهنگی چه وضعیتی دارند، چاره اندیشی کنند که منکرات کاهش و خیرات در جامعه افزایش پیدا کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به مربیان تربیتی افزود: با توجه به ارتباط معنوی میان مربیان تربیتی و دانش آموزان، اگر فردی به دنبال ارتقای جایگاه خود باشد می تواند دیگری را با خودش بالا ببرد و کسی که در جایگاه پایین بوده و توقف داشته باشد کسی را نمی تواند ارتقا دهد.
فیض تاکید کرد: همه ما به دلیل مسئولیتی که بر عهده گرفتیم به عنوان عنصر تاثیرگذار تربیتی باید بیش از هر چیز مراقب خودمان باشیم و مسیر کمال خودمان را بیابیم و این مسیر را دنبال کنیم تا بتوانیم همزمان با کمال خودمان به ارتقای دیگران هم کمک کنیم و دیگران را به کمال در حد ظرفیت خودمان، توفیقی که خدا به ما داده برسانیم.

*مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب اسلامی هستند
علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب اسلامی دانست و گفت: مهمترین دلیل و فلسفه وجود این حوزه انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی و زمینه‌سازی برای ورود این ارزش‌ها و شناساندن آنها به دانش‌آموزان است.
وی درباره چگونگی ایجاد نهاد امور تربیتی گفت: این نهاد برای ضرورت پاسخگویی به نیازهای اصلی و اساسی نظام تعلیم و تربیت و خلاهای موجود در جامعه در روزهای آغازین انقلاب اسلامی ایجاد شد.
کمرئی افزود: پیش از انقلاب فعالیت‌های دانش‌آموزی عاری از روح معنویت بود گفت: با ورود امور تربیتی به نظام آموزشی این مسئله برطرف شد و این جریان باید تداوم داشته و برای آن برنامه‌هایی تعریف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد:حوزه پرورشی و امور تربیتی در طول دهه 60 تأثیر چشمگیری بر نظام آموزشی و تعلیم و تربیت داشته که وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید فرهنگی از جمله ثمرات و تاثیرات آن بوده است.
وی با بیان اینکه نهاد امر تربیتی با توجه به جامعه امروز نیازمند بازنگری و کارکردهای ویژه و جدید است، افزود: کارکرد امور تربیتی در راستای هدایت دانش‌آموزان همواره باید تداوم داشته باشد.
کمرئی گفت: در حوزه پرورشی و امور تربیتی ایجاد تغییرات شایسته در دانش‌آموزان باید مدنظر قرار گیرد که این تغییرات می‌تواند در برابر پیچیدگی‌ها و آسیب‌های موجود، دانش‌آموزان را حفظ کند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ارتقای توانمندی های مربیان تربیتی تاکید کرد: این نیروها بیش از سایر نیروها نیازمند توسعه حرفه‌ای هستند تا نیازهای فردا را مورد توجه قرار داده و براین اساس برنامه ریزی کنند.
وی با تاکید بر تربیت شهروندان آگاه، آزاد‌اندیش و نقا‌د گفت: خوشبختانه بخشی از این ویژگی ها در سند تحول نیز مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با کمک مربیان تربیتی این اهداف محقق شود.
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران نیز در این آیین با گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: ما نیازمند وحدت، همدلی و شادابی برای نسل جوان هستیم.
وی با اشاره به دیدگاه های متفاوت نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: این نسل دیگر مثل ما نمی اندیشند و متعلق به ما نیستند بنابراین باید فرمایش حضرت علی(ع) را مدنظر فعالیت های خود قرار داده و نسلی غیر از زمان خود تربیت کنیم و امیدواریم که دانش آموزان در فضایی توام با شادابی و با آرامش پرورش پیدا کنند.
در پایان این آیین از فعالان، پیشکسوتان و خانواده شهدای امور تربیتی شهر تهران تجلیل شد.
هشتم تا 14 اسفندماه هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده و هشتم اسفندماه روز امور تربیتی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.