به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان روز شنبه در اجتماع زنان حامی حجت الاسلام رئیسی در مشهد افزود: آقای رئیسی حتی در همان روزهای نخست تصدی خود به عنوان تولیت در آستان قدس رضوی، یکی از افراد مفسد برجسته را در این آستان به قوه قضائیه معرفی کرد.
وی بیان کرد: اختلاس در آستان قدس رضوی مربوط به دوره پیش از تصدی آقای رئیسی بود و وی در این دوره خودش پرونده آن فرد مفسد را تنظیم و به قوه قضائیه داد.
حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: در این شرایط وحدت آقایان رئیسی، قالیباف و میرسلیم به مصلحت نیست زیرا هر کدام از این نامزدها رای دهندگانی با نظرات متفاوت دارند و اگر 2 نفر به نفع دیگری کنار بروند امکان دارد رای آنها به سمت نامزدهای دیگر کشیده شود،‌ اما اگر سه نامزد مزبور در رقابت انتخابات باقی بمانند، به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می شود.
استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: انتخابات فضای مناسبی برای رشد سیاسی جامعه و بسط معارف عمیق دینی است و شور مردم را نشان می دهد و اگر دولتی یک دوره را گذراند دلیل نمی شود که مردم بدون نقد و بررسی عملکرد ، دوباره به آن رای دهند.
حجت الاسلام پناهیان افزود: هر چه در این ایام آرامش و منطق حکمفرما باشد بیشتر مردم به سوی جبهه حق پیش می روند.
وی اظهار کرد: اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی فضا را احساسی می کنند و حتی در مناظره ها حرف های نه تنها اثبات نشده بلکه ناروا و نابجایی می زنند که موجب تحریک احساسات شوند برای این است که می دانند در یک فضای منطقی و آرام هیچ بردی نخواهند داشت؛ به همین دلیل در مناظره و برخی از سخنرانی های اخیرشان از تعابیری استفاده می کنند که مشاجره و منازعه ای را در جامعه به راه بیندازند.
وی بیان کرد: باید تلاش کرد فضا را منطقی نگه داشت زیرا در یک فضای منطقی و آرام می توان حق را تبیین کرد؛ یک دولت خوب و شایسته جدا از ارائه برنامه های خود، توان اجرای برنامه را نیز باید داشته باشد.
حجت الاسلام پناهیان گفت: آقای رئیسی اجرای برنامه ششم توسعه که متوسط سالی ایجاد یک میلیون شغل است را برنامه خود در مناظره های تلویزیونی اعلام کرده در حالی که دولت فعلی و افراد هم جهت با دولت می گویند هیچ منبعی برای اجرای این برنامه ششم توسعه نیست.
وی افزود: سوال اینجاست که برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی است و اگر منبعی برای تامین هزینه های مربوط به ایجاد یک میلیون شغل وجود ندارد پس کسانی که این برنامه را تصویب کردند درباره منابع آن فکری نکرده بودند؟
وی بیان کرد: دولتی می تواند یک میلیون شغل در سال ایجاد کند که اهل میدان دادن به رانت خواری و انواع مراتب فساد از دور زدن قانون گرفته تا خلاءهای قانونی نباشد، و دولتی که از نظر کنترل فساد و پاک دستی، قوی نباشد بهترین برنامه ها را نمی تواند اجرا کند.
حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اداری در کشور به مدیران میانی باز می گردد، لذا اگر مدیران میانی افرادی دلسوز و توانمند باشند با کمترین بودجه، بزرگترین کارها را انجام می دهند.
وی افزود: وقتی مدیری بخواهد از رانت های موجود برای خود و بستگانش بهره گیرد، به طور یقین در برابر طرح های بزرگ، پاسخی جز 'نمی توانیم و نمی شود' نخواهد داشت.
وی بیان کرد: دولتی که بخواهد بهترین برنامه ها را اجرا کند نیاز به مدیران میانی و نیروهای جهادی و توانمند دارد که از هیچ چیز همه چیز بسازند همان طور که در دفاع مقدس با وجود دست خالی کشور را به پیروزی رساندیم اما در این مناظره ها به طور رسمی 'پول نداریم و ما نمی توانیم' اعلام شد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هزینه جاری این دولت سه یا چهار برابر متوسط هزینه های جاری دولت های قبلی است در حالی که هزینه های اضافی برای تشریفات در این دولت باید صرف مردم می شد.
وی با بیان اینکه یک رئیس جمهور خوب باید فردی باشد که از مدیران باتقوا و کارآمد استفاده کند، افزود: دولت موجود در سازماندهی افراد باتقوا و کارآمد ناموفق بوده است.
وی اظهار کرد: اگر دولت نتواند افراد کارآمد و باتقوایی را به کار گیرد و بخواهد در برابر فساد، ولنگاری و سهل گیری در پیش گیرد، فقط کافی است یک نفر از افراد رده بالا رانت خوار باشد، اثر این رانت خواری در دامنه غیرقابل کنترل خواهد بود.
وی بیان کرد: در این دوره نیروهای باتقوا و کارآمدی که با جان و دل و بدون هیچ چشمداشت و بدون حقوق نجومی کار می کردند، کنار زده شدند و یا اصلا به آنان کار داده نشد، لذا ملاک ما برای انتخاب رئیس جمهور فردی است که قدرت سازماندهی مدیران باتقوا و کارآمد را در سطح گسترده داشته باشد و انگیزه عاطفی را در میان مدیران میانی ایجاد کند.
وی اظهار کرد: شبکه بی بی سی کارشناسی را دعوت کرده بود و آن کارشناس از اینکه چطور آقای رئیسی بدون داشتن حزب، از هم اکنون اجتماعات وسیعی را شکل می دهد، تعجب کرده بود که این نشان می دهد یک رئیس جمهور باید محبوب باشد و زمینه جذب دلها و همکاری نخبگان را داشته باشد.
حجت الاسلام پناهیان افزود: مدیر کلانی که نتواند دلها و اندیشه ها را عمقی به سوی خود جلب کند و همکاری ها را در جهت حل مشکلات کشور برانگیزاند، به طور طبیعی دولت موفقی نخواهد داشت لذا محبوبیت و داشتن قدرت برای سازماندهی افراد لایق 2 شرط لازم برای یک رئیس جمهور خوب است.
وی گفت: آقای رئیسی دارای ظرفیت ایجاد انگیزه و عاطفه در افراد می باشد در حالی که سایر نامزدها از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.
وی بیان کرد: داشتن محبوبیت در میان مردم، نخبگان و دلسوزان و مدیران یک عنصر موفقیت برای رئیس جمهوری است و من از برخی سیاسیون تعجب می کنم که عنصر محبوبیت را حذف کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شبکه مدیریت دولت باید باتقوا، کاردان و پاک دست باشد و به مدیر بالادست خود علاقه داشته باشند که این ویژگی در دولت فعلی اصلا وجود ندارد.
وی افزود: یکی از ویژگی های مهم برای ریاست جمهوری داشتن مهارت برخورد با فساد است، متاسفانه برخی مدعی هستند که انگیزه برای مبارزه با فساد در آنان وجود دارد و در برابر افرادی که به بیت المال دست اندازی می کنند موضع می گیرند و در واقع با این کار راه رانت خواری را باز می کنند.
حجت الاسلام پناهیان گفت: آقای رئیسی سابقه قابل اعتنایی در نهادهای نظارتی و بازرسی دارد و فردی به مهارت وی در مقابله با فساد در کشور وجود ندارد.
وی اظهار کرد: در مناظره تلویزیونی سئوال بسیار عوامانه ای شنیدم به طوری که سطح مناظره را تا حد زیادی پایین آورد مبنی بر اینکه چرا قوه قضائیه با قاچاق کالا مبارزه نکرد؟ مشخص است که اگر قوه مجریه دنبال پیدا کردن مفسدان نباشد و ذاتا مفسد تولید کند و اجازه برخورد با مفسدان دانه درشت را به قوه قضائیه ندهد ، قوه قضائیه نمی تواند کاری از پیش ببرد.
حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: از سوی دیگر قوه مجریه می تواند با اصلاح یک آیین نامه مانع از گسترش فساد شود و درست نیست که قوه قضائیه را مسئول کنترل فساد بدانیم؛ قوه قضائیه فقط یک پنجم کار مقابله با فساد را در دست دارد و چهار پنجم دیگر با قوه مجریه است.
وی گفت: آقای رئیسی از چنان سابقه درخشانی در مقابله با فساد برخوردار است که دیگر فردی نمی تواند وی را فریب دهد، وقتی فردی که نماد مقابله با فساد در کشور است، در راس امور قرار گیرد دیگران از وی حساب می برند و به راحتی نمی توانند فساد را در بدنه دولت گسترش دهند.
حجت الاسلام پناهیان گفت: کسانی که استدلالی برای دفاع از عملکرد خود ندارد، در مناظره تلویزیونی با تکه پرانی قصد دفاع از خود را داشتند در حالی که آقای رئیسی آدم محجوبی است و از نظر اخلاقی معتقد بود که نباید مقابله به مثل کند و نجابت به خرج داد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آقای رئیسی در طول مناظره حتی یکبار هم از رهبر معظم انقلاب برای خود مایه نگذاشت و نگفت که معظم له برای من حکم زدند و در حکم تولیت آستان قدس این خوبی ها را برای من برشمردند. ولی 2 نامزد رقیب از رهبر معظم انقلاب برای خود مایه گذاشتند.
وی گفت: آقای رئیسی از جوانی در کنار شهید بهشتی بود اما وی یکبار از شهید بهشتی برای تبلیغ خود مایه نگذاشت، اما برخی نامزدها به صورت عوامفریبانه و سطحی این مایه گذاشتن ها را انجام داده اند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.