محمد رحیم نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در انتخابات گذشته مواردی از توزیع لیست هایی با عنوان 'هوالمطلوب' و 'هوالمحبوب ' و مانند آن منتشر می شده، افزود: این اقدام از ناحیه هر فرد، دستگاه، حزب و تشکلی که انجام شود غیر اخلاقی و غیر قانونی است.
وی اظهار کرد: برخی از افراد با تفکرات و سلایق سیاسی به این امر وارد شده اند و در 24 ساعت ممنوعیت تبلیغات و نیز روز اخذ رای لیست هایی بدون نام و نشان توزیع می کنند که به لیست های 'هوالمطلوب 'و 'هوالمحبوب 'مشهور شده است.
وی تاکید کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی فرصت کافی برای تبلیغات نامزدها وجود دارد و هر فرد، جناح و گروهی می تواند در این ایام خود و نامزد های مربوطه را با آرم و نشان مشخص به صورت فردی یا لیستی معرفی کند و از ظرفیت های قانونی هم برای این امر بهره ببرد.
وی ادامه داد : تبلیغات در زمان ممنوعیت،‌ خلاف قانون و پایمال کردن حق مردم واقدامی بسیار زشت و غیر اخلاقی است ودر جلسات توجیهی با دست اندرکاران انتخابات برنامه ریزی شده که با این موارد به شدت برخورد شود.
وی اظهار کرد: به دلیل اهمیت این موضوع و ضرورت آگاهی، با نمایندگان فرماندار در 15 ناحیه انتخاباتی که در روز اخذ رای در شعب مستقر می شوند نشستهای توجیهی برگزار شده و خودم هم در همه آنها حضور یافته ام و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم فرد یا افراد غیر مسئولی در روند انتخابات دخالت کنند.
وی اظهار کرد : وظایف اعضای شعب اخذ رای هم در این راستا مشخص شده و امید است با این جلسات توجیهی ، برنامه ریزی ها و آموزش های ارائه شده جلوی هر گونه دخالت افراد غیرمسئول گرفته شود .
وی گفت : هیات های نظارت بر انتخابات شوراها و نیز ریاست جمهوری هم در این راستا برنامه ریزی کرده اند و به طور قطع این هماهنگی ها مشکلات و تخلفات را به حداقل می رساند.
فرماندار مشهد ادامه داد : حتی وجود یک مورد از این نوع تبلیغات و تخلفات هم نباید اتفاق افتد و همه تلاش ها بر آن است انتخاباتی توام با مشارکت حداکثری ،سلامت و امنیت کامل برگزار گردد.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شود، گفت : آگهی اسامی نامزدها و کد آنان در شعب اخذ رای به منظور دسترسی سهل مردم،‌توسط مسئولان شعبه ها نصب می شود.
انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.