به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در نشست هم اندیشی با حضور اصحاب رسانه افزود: اتاق ایران موضع خود در خصوص انتخابات را اعلام کرده و همیشه اصرار می کنیم که این اتاق جای هیچ حزب و گروهی نیست.
وی با بیان اینکه،‌ اینگونه مراقبت ها از گذشته انجام می شده است، گفت: نفی حمایت از جریان خاص باعث نمی شود که اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در خصوص ملاک های اقتصادی و ضرورت های جامعه اظهار نظر نکند.
وی در عین حال اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نهایت تلاش را برای افزایش مشارکت حداکثری انجام خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد ، زیرا حضور مردم در پای صندوق های رای بسیار مهم و اساسی است.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند، ادامه داد: باید کارهای ارزشمندی در جهت توانمندسازی خبرنگاران انجام شود و در این زمینه باید کلاس های آموزشی منظم و مدونی در طول سال برگزار گردد.
رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه مصوبات شورای گفت و گو لازم الاجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: تا یک سال پیش شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قدرت اجرایی نداشت ولیکن از سال 96 علاوه بر تغییر اعضای این شورا، کمیته ماده 12 نیز تشکیل می شود تا مصوبات به صورت قانونی پیگیری شود.
وی ادامه داد: اگر مصوبه ای در اختیار مسئولان حاظر در جلسه باشد باید به سرعت اجرایی شود و گرنه هیات وزیران ظرف یک ماه موظف است مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را در هیات دولت مطرح کند.
شافعی یادآور شد: برای اطلاع رسانی بهتر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باید نشست های خبری بلافاصله بعد از پایان جلسه برگزار گردد تا عموم مردم در جریان آخرین اقدامات این شورا قرار بگیرند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
7498/6012 خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.