امروز دولت تدبیر و امید توانست در بحث مخابرات ، آی تی و آی سی تی به تمام روستاهای دارای 40 خانوار به بالا خدمات دهی کند و در صددیم این خدمات را به تمامی روستاهای دارای 10 خانوار گسترش دهیم .

ایلنا: علی ربیعی روز شنبه مراسم اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در روستای ' کاسگر محله ' بابلسر افزود : آن چیزی که زمینه توسعه روستاها را فراهم می کند و دولت تدبیر و امید برنامه دارد ، توانمند سازی روستاها با سیاست های حمایتی است.

وی گفت : ایجاد اشتغال پایدار ، خرید تضمینی محصولات و گسترش بیمه اجتماعی و درمانی کشاورزان می تواند در توانمندسازی آنان نقش آفرین باشد و روستاها را به توسعه برساند .

ربیعی افزود : امروز دولت تدبیر و امید توانست در بحث مخابرات ، آی تی و آی سی تی به تمام روستاهای دارای 40 خانوار به بالا خدمات دهی کند و در صددیم این خدمات را به تمامی روستاهای دارای 10 خانوار گسترش دهیم .

وی ادامه داد : خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکنون به 90 درصد روستاهای کشور گاز رسانی کرده است و تا پایان سال جاری هم این میزان به 100 درصد افزایش می یابد.

وزیر تعاون یکی از سیاست های دولت یازدهم را تقویت تعاونی ها برشمرد و گفت : این دولت به فعال کردن تعاونی ها نگاه ویژه ای دارد و تاکنون 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها داده شده است.

وی افزود : همچنین دولت تدبیر و امید با شکل دهی صندوق های خرد محلی برای توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال ، ظرف یک سال اخیر پنج هزار و 180 میلیارد ریال برای این صندوق ها اعتبار در نظر گرفته است که سهم مازندران از آن 230 میلیارد ریال است.

ربیعی توسعه پایدار روستاها ، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و حل مشکلات روستائیان در زمینه های مختلف از جمله بیمه را از سیاست های موفق دولت یازدهم اعلام کرد و گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست ارزش دفترچه های روستایی را ارتقاء ببخشد و امید در روستاها افزایش یافته است.

بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند

محمدرضا رستمی نیز افزود : بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار خواهند شد.

وی ادامه داد : این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.

رستمی گفت : همچنین علاوه بر 250 هزار نفر تا پایان سال 96 تعداد 50 هزار نفر دیگر نیز از این قانون برخوردار و بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.

وی افزود : این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت : براساس قانون ، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال به بالا تعریف شده است .

وی افزود : هم اکنون یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مازندران 70 هزار خانوار است .

رستمی جمعیت زیر پوشش را 6 میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که دولت تلاش می کند تا افراد بیشتری از کشاورزان ، روستائیان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

در این مراسم اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به 10 نفر از بازنشستگان این صندوق اعطاء شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.