به گزارش ایرنا سرهنگ ستاد حمیدرضا جعفری، سه شنبه در آیین گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، افزود: در تقویم ایران اسلامی این روز به عنوان روز ارتش نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای به تصویر کشیدن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: در این روز بزرگ یکبار دیگر وحدت و صلابت نیروهای مسلح تحت فرمان فرماندهی کل قوا به نمایش درمی آید تا دشمنان و بدخواهان این ملت، جرات هیچگونه جسارتی را به خود ندهند.
وی با بیان اینکه نیروهای ولایتمدار مسلح، به مثابه دژی نفوذناپذیر و حصاری مستحکم برای حراست از نظام و آرمان های جمهوری اسلامی هستند، گفت: ارتش برای تامین امنیت وجب به وجب خاک کشور 49 هزار و 600 شهید تقدیم کرده که 520 شهید از این تعداد مربوط به تربت حیدریه است و بازهم برای حفظ و حراست از مرزها در اوج قدرت و اقتدار، تا پای جان ایستاده ایم.
جعفری با بیان اینکه دلاورمردی های ارتش ایران تنها مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمی شود، اظهار کرد: از نخستین روزهای مبارزات مردم ایران علیه رژیم طاغوت، ارتشیان با پشت کردن به فرماندهان خود به آغوش ملت رفته و دوشادوش مردم در تمامی صحنه های مبارزاتی حضور داشتند.
وی گفت: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی تابع فرامین رهبر معظم انقلاب است و از هیچ تلاشی در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی فروگذار نیست.
امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: طبق اصل 143 قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری ‌از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش افزود: قوای مسلح در حکم بنیه دفاعی ایران اسلامی هستند و مردم باید قدر این سربازان را بدانند.
وی مهمترین مولفه و شاخصه نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی را، مکتبی بودن عنوان و اظهار کرد: این افتخار بزرگ به لطف انقلاب اسلامی، نصیب آنان شده است.
عصمتی افزود: ویژگی دیگر نیروهای مسلح در ایران آن است که به اذن و در راه خدا فعالیت می کنند و همین خصلت، تفاوت ماهوی بین نیروهای مسلح ایران با دیگر کشورهای جهان است.
وی با اشاره به شرارت هایی که در نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب در نقاط مرزی غرب کشور توسط اشرار صورت گرفت، گفت: نیروهای مسلح ما و به خصوص ارتشیان از همان ابتدا با تبعیت از دستور فرماندهی کل قوا موضوع امنیت در نقاط مرزی را در دستور کار خود قرار دادند.
عصمتی افزود: نتیجه این وحدت رویه بین نیروهای مسلح آن است که با کمترین امکانات اما در عین حال با ایمان راسخ، امنیت را برای کشور و مردم تامین کردند و امروز نیز شاهدیم دشمنان این آب و خاک حتی جرات نمی کنند فکر تجاوز به مرزهای کشور را به مخیله خود راه دهند.
در ادامه این مراسم نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه از مقابل جایگاه و تمثال حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا رژه رفتند.
تیپ 177 پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خردادماه سال 90 از لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.
این یکان نظامی تاکنون هزار و 520 شهید و افزون بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.