امیر سرتیپ دوم علی مظهری روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد افزود: 29 فروردین یادآور حماسه آفرینی ها و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی است که در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید و 162هزار جانباز و ایثارگر و هفت هزار آزاده تقدیم انقلاب و نظام کرد.
وی اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی 'امام خمینی (ره)' در سال 58 روز 29 فروردین را به منظور خاموش کردن فتنه منافقان داخل کشور، روز ارتش اعلام کرد و با این اقدام هوشمندانه، توطئه ها و ترفندهای شوم دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.
فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان داشتن قدرت نظامی را یکی از مولفه های اقتدار کشورها خواند و گفت: منافقان و گروه های ضد انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور دستیابی به اهداف شوم و پلید خود، ندای انحلال ارتش را سر می دادند که امام خمینی (ره) ارتش را مورد تائید قرار دادند و از آن حمایت کردند.
مظهری افزود: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس با تمام توان و دوشادوش سایر نیروهای مسلح در مقابل نیروهای رژیم بعث عراق شجاعانه ایستاد و در این راه نیز شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرد.
وی تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و نابرابر، ارتش جمهوری اسلامی به ساماندهی و بازسازی نیروها و تجهیزات رزمی و دفاعی پرداخت و در زمان حاضر نیز روز به روز بر اقتدار و پیشرفت این نیروی توانمند افزوده می شود.
مظهری تاکید کرد: به برکت فرزندان این مرز و بوم، ارتش جمهوری اسلامی ایران در تجهیزات و امکانات رزمی و دفاعی خودکفا شده است و به هیچ کشوری وابسته نیست.
وی افزود: همه مردم ایران از وضعیتی که امروز بر کشورهای اطراف حاکم است آگاهی دارند و خوب می دانند که ایران در این منطقه پرتلاطم با تکیه بر آمادگی های رزمی و دفاعی نیروهای مسلح با اقتدار تمام در امنیت و آرامش به سر می برد که این نیز حاصل همدلی، هماهنگی و قدرت بازدارندگی، رهنمون های مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه است.
مظهری تاکید کرد: سربازان جان برکف در صورت لزوم، گوش به فرمان رهبری و با تمام توان و قدرت و تا آخرین نفس و قطره خون از کشور دفاع خواهند کرد و این بر هیچیکس حتی دشمنان پوشیده نیست.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.