سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان افزود : انتخابات الکترونیکی بر اساس برنامه ریزی وزارت کشور در شهرهای کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، نیشابور، قوچان و چناران و تایباد برگزار می شود.
وی با یادآوری 18 راهبرد انتخاباتی رهبر معظم انقلاب گفت : راهبرد شفافیت، سرعت، صحت و مانند آن با برگزاری انتخابات الکترونیکی بیشتر از انتخابات دستی محقق می شود.
وی گفت: به طور معمول بیش از 90 درصد فرآیندهای انتخاباتی به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما در این هشت شهر فرآیند اخذ و شمارش آرا نیز الکترونیکی خواهد بود.
وی با بیان اینکه در بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی بخش های مختلف از جمله شورای نگهبان همواره دغدغه زیادی داشته اند ، گفت : باید اکنون که برای نخستین بار در بخش هایی این انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود به بهترین نحو، دقیق ، صحیح و بدون نقص انجام شود تا دغدغه هایی که به حق هم هست به درستی مرتفع شود.
وی اظهارکرد : تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این امر تهیه و تدارک شده و تلاش بر آن است که این فرآیندها در این هشت شهر استان به شکل کاملا صحیح و دقیق انجام شود .
وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات عاملی برای همگرایی است، گفت : نباید به گونه ای عمل شود که انتخابات تبدیل به عاملی برای تنش ، تضاد و واگرایی شود و نقش عوامل برگزار کننده در ایجاد و تقویت این همگرایی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه از جمله کارکردهای انتخابات همگرایی است ، گفت : انتخابات موجب ایجادنشاط سیاسی در جامعه شده که خود به وفاق ملی می انجامد و مسئولان باید در راستای تقویت این وفاق عمل کنند.
وی افزود: انتخابات یک مفهوم مقدس است زیرا مهمترین حق مردم در یک جامعه یعنی حق تعیین سرنوشت از طریق آن محقق می شود و در واقع این فرآیند مجرای ایفای نقش مردم در سرنوشت خود است.
وی ادامه داد : نظام ما این قدرت و ظرفیت را دارد که به سمت مشارکت حداکثری ( 99 ) درصدی و بیش از رقم های کنونی گام برداد و از جمله اقدامات در این حوزه تمرکز بر جمعیت غایبان است.
وی با اشاره به اینکه متوسط مشارکت مردم استان در انتخابات 64 درصد بوده است ، افزود : تلاش ها بر آن است که تا در حد توان جمعیت غایبان انتخابات را که به طور میانگین 36 درصد است برای حضور در این عرصه متقاعد کنیم .
وی، تهییج ، ارتقاء آگاهی ها و اطمینان بخشی به مردم را از نقش های رسانه ها و صدا و سیما دانست و گفت : در این میان شایعات بویژه در روز انتخابات از جمله مباحثی است که به نوعی عامل تهدید کننده مشارکت محسوب می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود : زمانی این شایعات شکل می گیرد که منابع رسمی اطلاع رسانی نباشد و یا ضعیف عمل کند بدین منظور باید رسانه ها با رسمیت بخشی به اطلاعات بر خنثی سازی این مباحث تمرکز یابند زیرا انتخابات در نظام ما از نظر کمی و کیفی همواره باعث فخر و مباهات بوده است.
مدیر کل صدا و سیمای استان خراسان رضوی هم در این نشست گفت : این رسانه رنامه های مختلفی ویژه انتخابات تدوین کرده است که از جمله انها 900 دقیقه برنامه تلویزیونی ، یک هزار و 900 دقیقه در صدای استان و 400 دقیقه خبر است.
محسن نصرپور افزود : تولیدات این مجموعه نسبت به دوره های قبل افزایش یافته و فعالیت گسترده ای در حوزه فضای مجازی و نیز سایت مرکز انجام می شود در عین انکه پیش بینی ضبط برنامه ای استودیویی با حضور نامزدهای نهایی ریاست جمهوری در سفر به استان در شرایط مساوی انجام شده است.
تعداد کل صندوق های اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 9 هزار و 400 صندوق است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.
با توجه به چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.