به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته کارگر در مشهد افزود: دست اندرکاران باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات جامعه کارگری بکار ببندند و افزایش منزلت و معیشت کارگران را وجهه همت خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی از قطب های صنعتی کشور است، اظهار کرد: این استان با 37 شهرک صنعتی دارای 6 هزار واحد صنعتی و حدود 190 هزار واحد صنفی است.
وی گفت: هم اکنون حدود 800 هزار کارگر در این استان شاغل هستند که از این تعداد نزدیک به 200 هزار نفر در واحدهای صنعتی، 300 هزار نفر در واحدهای صنفی و 300 هزار نفر دیگر نیز در کارگاه ها، اصناف و سایر مشاغل مشغول فعالیت می باشند.
حسینی افزود: علاوه بر گرامیداشت هفته کار و کارگر در راستای تجلیل از زحمات کارگران، باید مشکلات حوزه کار و کارگری را نیز مد نظر قرار دهیم.
وی اظهار کرد: تعدیل تعداد کارگران به دلیل مشکلات فراروی برخی واحد های تولیدی، عدم شفافیت در برخی قرارداد های منعقده بین کارگر و کارفرما، انعقاد قراردادهای سفید امضا با کارگران، عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا و بازنشستگی پیش از موعد کارگران از جمله مشکلات پیش روی جامعه کارگری است.
وی گفت: بهره نگرفتن کارگران از حقوق تعیین شده توسط وزارت کار، عدم پرداخت به موقع حق بیمه برخی از کارگران، استفاده از کارگران مجرد با هدف بهره مندی از نیروی کار ارزانتر و ضعف قوانین و دستور العمل های مربوط به حمایت از بخش کار و کارگری از دیگر مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن مواجه است.
حسینی با بیان اینکه هفته بزرگداشت کارگر با تدوین و اجرای 25 برنامه در استان باشکوهتر از گذشته برگزار خواهد شد افزود: باید تدابیری اتخاذ نمود که این قشر در طول سال نیز مورد تکریم قرار گیرد.
وی اظهار کرد: استمرار اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال و تولید، توجه به تولید داخلی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید کنندگان داخلی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد نشان از توجه ویژه معظم له به صنعت داخلی و جامعه کارگری دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تشکل های کارگری باید محور اصلی برگزاری مراسم هفته کار و کارگر باشند، گفت: مسئولان و دست اندرکاران نیز در برگزاری هر چه بهتر این مراسم تمام توان خود را بکار خواهند گرفت.
وی طرح گفت و گوی دولت با مردم را یکی از ابتکارات این استان دانست و افزود: در این طرح نشست با اقشار مختلف برگزار می شود و مسئولان به صورت رودررو مسائل و مشکلات اقشار مختلف را شنیده و در راستای حل مشکلات آنان اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: برای حل مشکلات جامعه کارگری نشست های ماهیانه با تمام تشکل های کارگری استان برگزار خواهد شد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.