به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری هفته کار و کارگر با بیان اینکه مبنایی‌ترین عامل در توسعه کشور و رشد اقتصادی توجه به مسائل کارگری است، اظهار داشت: کارگران در حل معضلات و مشکلات اقتصادی نقش محوری را بر عهده دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها، عنوان کرد: این انتخاب تجلی اراده مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است و ملت غیور ایران با این بینش در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یازدهم اردیبهشت روز تجلیل از مقام کارگر است، عنوان کرد: خرید کالای داخلی از ارکان مهم حمایت از تولید و تکریم حق کارگران است و باید به این مسئله بیش از گذشته توجه شود.

محمدی  دوازدهم اردیبهشت را روز تولید علم و دانش دانست و افزود: هر سه مناسبت روز شوراها، روز کارگر و روز معلم در جای خود اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نیازهای جامعه کارگری به صورت کارشناسی شناسایی شده و در راستای رفع این نیازها و ارائه خدمات بهداشتی، رفاهی و تامین ایمنی این جامعه زحمتکش اقدام شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در کنار مشکلات جامعه کارگری حوزه کارفرمایی نیز باید دیده شود، عنوان کرد: افزایش حقوق سالیانه کارگران در دولت یازدهم نسبت به کارمندان نشان از توجه دولت به جامعه کار و کارگری است هر چند این افزایش حقوق ناچیز است اما با ارائه خدمات بیشتر باید بستر امید و نشاط را در بین آنها افزایش داد.

وی با اشاره به دغدغه‌های معیشت و امنیت شغلی کارگران، گفت: دستگاه‌ها باید نسبت به توانمند‌سازی کارگران اقدام کنند و نیاز اولیه امروز توجه به حوزه کارگری است و کشور از ظرفیت کارفرمایان نیز برای توسعه و رشد استفاده می‌کند.

محمدی برگزاری مسابقات ورزشی، آموزش‌های فنی، ایمنی و بهداشتی را برای کارگران  مناسب دانست و افزود: باید با افزایش تولید و اشتغال زمینه رشد اقتصادی، توسعه و تقویت روحیه امید در جامعه به ویژه نسل جوان را افزایش داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612122
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.