سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان افزود: در مرحله ثبت نام دفاع از حقوق انتخاب شوندگان محور بود و در این راستا تلاش شد ثبت نام از داطلبان با توجه به یام تعطیلات نوروز، ضرورت گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه مدرک تحصیلی، روان سازی شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز هیات های اجرایی در زمان مقرر تشکیل شده و کار بررسی صلاحیت ها توسط آنها در دست انجام است، اظهار کرد : در این مرحله باید بررسی صلاحیت بر مبنای قانون انجام شود و از این رو باید با دقت و حساسیت در این خصوص اقدام شود.
وی گفت : به طور قطع باید رسیدگی به صلاحیت ها بر مبنای مستندات قانونی مراجع چهارگانه انجام شود ولی این مراجع فقط می توانند مستندات را ارائه کنند و امکان اظهار نظر درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد را ندارند و در واقع تشخیص صلاحیت یا عدم آن با مراجع چهارگانه نیست بلکه با هیات های اجرایی است.
حسینی خاطرنشان کرد: هیات مرکزی نظارت، حق رد صلاحیت افرادی که در هیات های اجرایی و نظارت استان تایید می شوند را ندارد، اما کسانی که صلاحیتشان به هر دلیلی در هیات اجرایی یا نظارت استان تایید نشده است می توانند ظرف 10 روز، اعتراض خود را به هیات نظارت مرکزی اعلام نمایند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی پیش بینی کرد: مشارکت در این دوره از انتخابات به علل مختلف از جمله گستره فضای مجازی، آگاهی مردم و وجود نامزدهایی از قطب های مختلف، بالا باشد.
حسینی با بیان اینکه بین بروز رفتارسیاسی و سیاسی بودن تفاوت است، افزود : مردم ما سیاسی هستند و از این رو دغدغه انتخابات هم دارند و هفته آخر تبلیغات این هیجان و ظرفیت بروز و ظهور بیرونی می یابد و شدت مشارکت به حد قابل توجهی بالا خواهد رفت و در این راستا دست اندرکاران باید هوشیار باشند تا موارد تنش زا در حد توان شکل نگرفته و از تخریب های ناروا جلوگیری و در صورت بروز با آن برخورد شود.
وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات را باید با جان دل باید پذیرفت، گفت: در عین حال ما در تبیین سیاست ها و عملکردهای دولت بدون جانبداری انتخاباتی مسئول هستیم.
وی افزود : آنان که مبنای خود را بر القای ناکارآمدی دولت قرار داده اند بر چند محور شامل معضل معیشت و اشتغال، اختلاف بین رهبری و رئیس جمهوری، بی تاثیری برجام و غیر انقلابی بودن مسئولان، فساد مالی و حقوق های نجومی و فرسودگی دولت تاکید می کنند، به همین دلیل باید سیاست های دولت را در حد معقول بدون جانبداری انتخاباتی تبیین کرده و واقعیت ها برای مردم بیان شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده 83 درصد مردم معتقدند دولت در ترویج ارزش ها موفق بوده که این رضایت در میان مردم استان هفت درصد بیشتر از کشور است ، گفت : باید با تخریب ها و اقدامات غیر منصفانه، به منظور ارتقاء آگاهی مردم مقابله شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.