به گزارش پنجشبه شب اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در پانزدهمین نشست ستاد انتخابات استان که در بهاباد برگزار شد ،افزود: هماهنگی و تعامل عوامل برگزاری و هیات‌های نظارت و بازرسی یکی از اولویت‌های مهم استان در انتخابات پیش‌رو است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: امیدواریم همان‌طور که از گذشته این هماهنگی وجود داشته است در شهرستان‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.
این مسئول به برگزاری دو انتخاباتِ هم‌زمان در 29 اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری ازاین‌جهت دارای اهمیت است که در گسترۀ ملی تأثیر بسیاری در توسعۀ کشور دارد.
طالبی گفت: انتخابات شوراها نیز ازنظر مدیریت محلی و تأثیر مستقیم مردم در امور مربوط به خود در شهرها و روستاها حائز اهمیت است.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با تأکید بر سلامت انتخابات گفت: سلامت انتخابات با تکیه و توجه به قانون و آئین‌نامه‌های انتخابات اتفاق می‌افتد که اگر مبنای همه قانون باشد،سلامت انتخابات تضمین می‌شود و هماهنگی و تعامل نیز در سطح شهرستان با محوریت قانون به وجود می‌آید.
طالبی بابیان اینکه مشارکت با ایجاد اعتماد در بدنۀ جامعه رابطه دارد گفت: بخشی از این رسالت به عهدۀ بخشداران و دیگر مسئولان ادارات و سازمان‌ها است که اعتماد را در بدنۀ جامعه تقویت کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: اگر مردم احساس کنند مسئولان جایگاه شوراها را در نظر و بر تقویت آن اهتمام دارند، مشارکت آن‌ها در انتخابات نیز افزایش خواهد یافت.
طالبی با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بر اساس استعلام‌های پاسخ‌داده‌شده، گفت: تأکید و عمل اعضای هیات‌های اجرایی بر مبنای قانون و دستورالعمل‌ها خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد بر مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید و بیان کرد: لازم است بدون توجه به آمار مشارکت سال‌های گذشته همۀ تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم داشته باشیم و همان‌طور که شهرستان بهاباد سرآمد مشارکت در انتخابات گذشته بوده است، در این انتخابات هم آمار مطلوبی در بحث مشارکت در انتخابات داشته باشد.
طالبی به استقبال خوب داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات خوب شهرستان بهاباد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به حدّ نصاب رسیدنِ تعداد داوطلبان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تقدیر از اهالی روستاها که به مسئولان شهرستان و استان اعتماد کردند، گفت: امیدواریم تشکیل شوراها در این روستاها مایه خیروبرکت باشد و مردم انتظارات خود را از طریق شوراها دنبال کنند.
همچنین محمد محامدی مدیرکل سیاسی ، انتخابات استانداری یزد در این نشست شهرستان بهاباد را از شهرستان‌های دارای بیشترین نرخ مشارکت در انتخابات گذشته عنوان کرد.
وی به آمار انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: شهرستان بهاباد یکی از شهرستان‌هایی است که با مشارکت حداکثری در انتخابات روبه‌رو بوده و میزان مشارکت آن از متوسط استانی بالاتر بوده است.
این مسئول ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گذشته، میزان مشارکت استان در انتخابات 79 درصد و میزان مشارکت شهرستان بهاباد 99.9 درصد بوده است که بهاباد یکی از شهرستان‌هایی است که بالاترین درصد مشارکت را در استان داشته است.
محامدی با تأکید بر اهمیت برنامه محوری در انتخابات گفت: انتخابات باید بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش رود تا بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار شود.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ریاست جمهوری بطور همزمان 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، سه شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
شهرستان بهاباد در 180 کیلومتری یزد قرار دارد.
7536/ 5054 تنظیم کننده : کاظم سبحان زاده** انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.