به گزارش خبرنگارایرنا، علیرضا یونسی رستمی روز پنجشنبه در دومین نشست شورای اداری مازندران در سال جاری در ساری این افراد را شامل مجریان، هیات های نظارت، امنیتی و سایر نیروهای دست اندرکار در انتخابات سال جاری اعلام کرده است.
وی افزود : برای آشنایی مجریان با برگزاری انتخابات، تمام عوامل اجرایی در انتخابات آموزش های لازم را فراگرفتند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران افزود : در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 18 هزار و 286 نفر ثبت نام کردند که تاکنون 257 داوطلب از ادامه رقابت ها انصراف دادند.
یونسی اظهارداشت : از مجموع ثبت نام کنندگان یک هزار و 41 نفر را زن و مابقی را مردان تشکیل می دهند که زنان حدود 6 درصد از داوطلبان ثبت نامی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را تشکیل می دهند.
به گفته وی 24 درصد از داوطلبان نیز پیش از این سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشتند و 76 درصد برای نخستین بار پا به عرضه انتخابات شوراها گذاشتند.
وی اضافه کرد : حدود 60درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از لحاظ میانگین سنی بین 30 تا 55 سال دارند.
* بیطرفی در انتخابات خط قرمز
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : رعایت اصل بیطرفی خط قرمز برای برگزاری انتخابات در این استان است و کسانی که در قالب مجریان انتخابات به دنبال حمایت از نامزدهای انتخابات شوراها و رئیس جمهوری هستند باید از سمت خود استعفا دهند.
یونسی افزود : کارکنان دولت در استان که وظیفه ای در برگزاری انتخابات ندارند، نیز می توانند در ساعت خارج از ساعت اداری برای تبلیغات انتخاباتی مشارکت داشته باشند.
وی فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت را در ساعت اداری غیر قانونی اعلام کرد و گفت که در صورت گزارش با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و رئیس جمهوری همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه درمازندران برگزار می شود و در این استان 4100 شعبه اخذ رای برای این دو انتخابات پیش بینی شد.
مردم مازندران از بین 2231 داوطلب شهری 316 نفر را برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و از بین 16 هزار داوطلب روستایی افزون بر هفت هزار و 824 را به عنوان عضو شورای اسلامی روستایی انتخاب می کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.