سید مسعود محولاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه برابر قانون رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها نیاز به استعلام از مراجع چهارگانه ندارد و جز در برخی موارد با نظر هیات اجرایی بخشها انجام می شود هم اکنون کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان روستایی در هیاتهای اجرایی تا حد زیاد انجام شده است.
وی ادامه داد: برگه های عدم سوء پیشینیه بسیاری از داوطلبان توجه مراجع مربوطه صادر و ارائه شده لذا هیاتهای اجرایی بخشها نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی اقدام کرده و کار تمام و نتیجه به هیات نظارت بخش ارجاع شده است.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی شوراهای شهری نیز مراحل بررسی توسط مراجع چهارگانه تا 16 فروردین جاری اعلام و حداکثر تا روز هفدهم همین ماه در اختیار هیاتهای اجرایی مراکز شهرستان برای بررسی صلاحیت داوطلبان قرار می گیرد.
وی افزود: از 17 فروردین هیاتهای اجرایی انتخابات در شهرستانها کار بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی 73 شهر را آغاز می کنند و ظرف هفت روز باید این بررسی بر مبنای قانون و بر اساس پاسخ مراجع چهارگانه به انجام رسد و به هیاتهای نظارت اعلام شود.
محولاتی ادامه داد: هیات نظارت بر انتخابات شوراها هم بر اساس قانون از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی باید ظرف هفت روز نظر خود را اعلام کنند.
هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها در 70 بخش و 73 شهر خراسان رضوی فعال هستند. برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع در سطح این استان 19 هزار 658 نفر داوطلب نامزدی شدند که از این تعداد سه هزار و 419 نفر برای شوراهای اسلامی 73 شهر و 16 هزار و 239 نفر در شوراهای روستایی ثبت نام کردند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.