محمد احمدی پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: از مجموع داوطلبان پیش ثبت نام کرده، یک هزار و 159 نفر در روستاها و 438 نفر در حوزه شهری نام نویسی کرده اند.
وی پیش ثبت نام را به معنای ثبت نام ندانست و ادامه داد: این امر به سبب آن است که داوطلبان در زمان حضور برای ثبت نام، کارهای شان سریع تر و سهل تر انجام شود.
احمدی پور با بیان اینکه ثبت نام از امروز آغاز شده، گفت: نام نویسی داوطلبان تا پایان وقت اداری یکشنبه ششم فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان علاوه بر مدارک لازم، کد رهگیری پیش ثبت نام را باید همراه داشته باشند، اظهار کرد: اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن ،چهار قطعه عکس جدید 4 × 3 ، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی از مدارکی است که داوطلبان باید برای ثبت نام همراه داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: برای سهولت کار داوطلبان، فرمی را تعریف و در اختیار فرمانداری ها و بخشداری ها گذاشته ایم تا داوطلبان درصورتی که نتوانستند مدرک عدم سوء پیشینه را همان موقع تحویل دهند، این فرم را پر کنند البته مدرک سوء پیشینه، بایستی تا پایان مهلت ثبت نام ارائه شود.
احمدی پور با اشاره به تعطیلات نوروزی اظهار کرد: پیش بینی های لازم انجام شده و مراجع چهار گانه قضایی برای استعلام ها ، کشیک دارند و نیروی انتظامی نیز آمادگی کامل دارد.
وی به آمار شورای روستایی و شهرها در استان نیز اشاره و بیان کرد: امسال در روستاهای استان، دو هزار و 200 شورای روستایی سه نفره، 97 شورای پنج نفره و در شهرها، 46 شورای پنج نفره و یک شورای 11 نفره داریم.
احمدی پور گفت: شوراهای اسلامی شهرهای لنگرود ، تالش، انزلی، لاهیجان و آستارا هفت نفره هستند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت ها از 17 فروردین ماه سال 96 شروع می شود، گفت: 17 اردیبهشت ماه باید نظر قطعی هیات نظارت درباره کاندیداها اعلام شود.
وی به تخلفات انتخاباتی نیز اشاره و اضافه کرد: کاروان های تبلیغاتی، فعالیت تبلیغاتی مجریان، استفاده از امکانات دولتی، توهین و تخریب رقیب از تخلفات انتخاباتی محسوب می شود و نامزدها باید از هم اکنون تمرین امانتداری، درست گفتاری و رعایت حرمت را انجام دهند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.