رحیم شهرتی فر، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داوطلبان برای شرکت در این انتخابات می توانند با در دست داشتن مدارک لازم از جمله اصل شناسنامه عکس دار و 2 نسخه از تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان و تصویر آن، 4 قطعه عکس جدید 4 × 3، ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده 28 قانون و اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: ارایه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای 200 خانوار الزامی است.
فرماندار تبریز یادآوری کرد: داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف هستند.
شهرتی فر، ادامه داد: تعداد اعضای اصلی منتخب برای شوراهای اسلامی در روستاهایی که یک هزار و 500 نفر جمعیت دارد سه نفر و روستاهای با جمعیت یک هزار و 500 نفر بالاتر پنج نفر است.
وی گفت: اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهری در شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت پنج نفر، 50 هزار تا 200 هزار نفر هفت نفر، 200 هزار نفر تا 500 هزار نفر 9 نفر و از 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر نیز 11 نفر است.
فرماندار تبریز اضافه کرد: برای شهرهایی که جمعیت آن ها بین یک میلیون تا دو میلیون است 13 نفر و بیش از دو میلیون نفر 15 نفر عضو اصلی در شورای شهر انتخاب می شوند.
شهرتی فر با اشاره به اینکه جمعیت تبریز در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است، افزود: اعضای شورای اسلامی این شهر در انتخابات دور پنجم به 13 نفر کاهش می یابد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.