سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در نشستی با رئیس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد افزود: این اطلس مبنایی برای حفظ کامل امنیت و مراقبت از آن است.
وی ادامه داد: تمام تلاش در راستای سالم سازی فضا و تامین امنیت انتخابات انجام می شود و در این میان همه مسئولیت حفاظت از شعب اخذ رای بر عهده نیروی انتظامی است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در این چارچوب ستاد انتخابات با آسیب شناسی دوره های قبلی فهرستهای از موارد امنیتی و مشکلات در این حوزه مشخص و تهیه شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز مباحث و نکاتی را که برای ایمنی هر چه بیشتر و بهتر این عرصه در نظر دارد به ستاد انتخابات خراسان رضوی استان ارائه می دهد.
حسینی ادامه داد: بدین منظور هماهنگی لازم انجام شده تا از بروز مشکلات و تخلفات در این عرصه جلوگیری شود.
وی گفت: کمیته حقوق انتخابات نیز همه این مباحث و فعالیتها را رصد می کند و امید است با مجموعه این اقدامات به منظور احیا و حراست از حق مردم جلوی هرگونه تخلف گرفته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به فضای مجازی و نقش آن در این انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: دولت یازدهم دانستن را حق مردم می داند و یکی از مبانی ارتقا آگاهیها و اطلاع رسانی فضای مجازی است.
وی افزود: عرصه فضای مجازی روز به روز به سمت سلامت و قانونمندی پیش رفته و مباحث غیراخلاقی در این فضا کمتر شده است. این عرصه فضایی سریع، فراگیر، دقیق، بدون واسطه و مناسب برای تبلیغات انتخاباتی البته در زمان قانونی است.
حسینی ادامه داد: همانگونه که در فضای واقعی باید تبلیغات بر مبنای قانون باشد در فضای مجازی هم باید این قانونمندی محور عمل قرار گیرد و از هرگونه تخریب، تهمت و افترا پرهیز شود.
وی گفت: در این رابطه کمیته فضای مجازی برای رصد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل شده است.
رئیس ستاد انتخابات خرسان رضوی سلامت ، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری را اصول مهم، محوری و مبنای عمل مسئولان اجرایی و دست اندرکاران انتخابات ذکر وبیان کرد: برای سلامت انتخابات آموزشهای لازم به دست اندرکاران در بخشهای مختلف ارائه شده است.
وی در ادامه به نقش رسانه ها به ویژه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در قلمرو دولت و کشور به عنوان رسانه منصف و واقع اشاره و بیان کرد: انتظار است این کارکردهای ایرنا هر روز بیش از پیش گسترش یابد.
حسینی افزود: در جامعه امروز امکان آلودگیهای تبلیغاتی بسیار بالاست و برجسته سازی و وارونه سازی جریانها به شدت نمود دارد تا حدی که گاه در جامعه سیاسی ایران امتیازات وسیاستهای مثبت جامعه تبدیل به نکات منفی و یا فرصتها تبدیل به تهدید می شوند.
وی ادامه داد: در شرایطی که یکی از اصول مدیریت تبدیل تهدیدها به فرصت است اما شاهدیم گاه نمی توانیم فرصتها را تبیین کرده و بگونه ای رفتار می شود که این فرصتها تبدیل به تهدید می شوند. سرمایه اجتماعی ما تا امروز این وضعیت ضربه خورده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال با همه تلاشها و خدماتی که در حوزه برجام و تحقق آن صورت گرفته در این فاصله بگونه ای وانمود شده که برجام خط استقامت، مقاومت و پایداری ملت ایران را متزلزل و دچار خدشه کرده و تسلیحات ما را کاهش داده است.
وی افزود: این در حالی که راهبردهای تسلیحاتی ایران در چارچوب فعالیتهای دولت یازدهم 1.5 برابر افزایش و تولید سلاحهای سبک 15 برابر رشد داشته است.
حسینی ادامه داد: در این شرایط نقش خبرگزاریهای منصف و واقع بین بسیار مهم است. ما درشت نمایی نمی خواهیم بلکه انتقاد دولت آن است که واقعیتها همانگونه که هست نشان داده شوند.
وی گفت: نقشی که 'ایرنا' در واقع نمایی و اطلاع رسانی درست، به موقع و صحیح در جامعه داشته بسیار برجسته و نقطه اتکا و دروازه ای برای ورود بسیاری از مطبوعات و آحاد مردم برای درک درست از واقعیتهای جامعه است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: امید است کانالها و ظرفیت های خبری در اختیار ایرنا برای اطلاع رسانی در کنار نشر اخبار، به موضوعات مهم و چالشی و تخصصی نیز بیش از گذشته بپردازد.
رئیس ایرنا در خراسان رضوی و مسئول کمیته فضای مجازی ستاد اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گفت: این ستاد از هفته پیش کار خود را با جدیت در رصد فضای مجازی در حوزه انتخابات آغاز کرده است.
شاهین فرشاد افزود: در این چارچوب تلاش می شود تخلفات انتخاباتی که منجر به تضییع حقوق مردم و نامزدها می شوند مشخص و به مراجع ذیربط منعکس گردد.
وی ادامه داد: این کمیته، تبلیغات پیش از موعد و رفتارهای خلاف اخلاق انتخاباتی و تخلفات در این فضا را رصد و اعلام می کند.
وی گفت: در مرحله بعد با همکاری پلیس فتا، دادگستری، مدیران کل امنیتی و نیز سیاسی استانداری و اداره کل اطلاعات خراسان رضوی نوع برخورد با این مباحث مشخص و اقدام می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی پیش از ظهر امروز به همراه مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استاداری و جمعی دیگر از مسئولان این حوزه در ایرنای مشهد حضور یافتند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.