به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اصغر امینی چهارشنبه در جمع معتکفان این شهرستان گفت: عده ای به بهانه شرکت در اعتکاف ممکن است با فرصت طلبی و شیطنت از شرایط سوءاستفاده کرده و از این مراسم معنوی به سود فرد و یا جریان خاصی بهره برداری کنند.
وی از روحانیان خواست با قاطعیت جلو این فرصت طلبان را گرفته و متولیان امر را نیز در جریان قرار دهند.
وی با بیان اینکه اعتکاف از رویش های انقلاب است، گفت: دشمن تلاش دارد با هزینه های بسیار نسل جوان را از مسائل اعتقادی و دینی منحرف کند و حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در آیین معنوی اعتکاف می تواند بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
حجت الاسلام امینی بر برگزاری کمی و کیفی برنامه های اعتکاف تاکید کرد و از دست اندرکاران برگزاری این مراسم خواست با آسیب شناسی این آیین، هر ساله بر غنا و محتوای این مراسم در جهت نشر معارف دینی و قرآنی بیفزایند.
وی رجب را ماه استغفار و دعا خواند و گفت: جامعه ای که در آن امنیت، ایمان، سلامت و اسلام باشد در همه زمینه ها سرآمد خواهد بود.
امسال 50 پایگاه اعتکاف در شهرستان بردسکن در شهرهای بردسکن، انابد، شهرآباد و روستاهای این منطقه با پذیرش بیش از چهار هزار معتکف فعال شده که 70 درصد آنها را جوانان و نوجوانان و بیش از 80 درصد کل شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.