به گزارش ایرنا ، رئیس این همایش روز یکشنبه درجمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: هدف از این رویداد علمی ارتقاء سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و گروه علوم اعصاب آن است.
پروفسورعلی گرجی افزود:علوم اعصاب و بویژه مبحث التهاب دستگاه عصبی به یکی از علوم پیشرو پزشکی تبدیل شده و به تازگی برخی از بیماری های دستگاه عصبی همچون ام اس، پارکینسون و برخی سرطان ها در رده بیماریهای التهاب دستگاه عصبی تقسیم بندی می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته دپارتمان(‌گروه ) علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ده سال آینده به قطب علوم اعصاب در جهان تبدیل شود .
این پژوهشگر برجسته بین المللی درحوزه علوم اعصاب گفت: به همین منظور، همزمان با کنگره اصلی ، نخستین جشنواره دانشجویی علوم اعصاب نیز برگزار می شود که هدف آن تشویق جوانان و دانشجویان برای فعالیت دراین عرصه است و به 2 نفر از برگزیدگان این جشنواره دانشجویی، بورس سه ماه پژوهشی کشور آلمان اعطا می شود.
دبیر علمی این همایش نیز گفت: دانشگاه مونستر آلمان که در زمینه علوم اعصاب جزو مراکز پیشرو است در برگزاری این کنگره همکاری دارد و 16 میهمان خارجی نیز از این کشور در همایش حضور خواهند داشت.
دکتر محسن فروغی پور افزود: در این همایش دو روزه 159 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 40 سخنرانی و سه کارگاه آموزشی نیز برپا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: یک جشنواره غذا نیز در حاشیه این رویداد علمی تدارک دیده شده است که عواید آن برای کمک به بیماران نیازمند از جمله بیماران ام اس اختصاص می یابد.
فروغی پور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بررسی عملکرد سلول های بنیادی در ریشه کنی بیماریهای عصبی است که هم اکنون پژوهش هایی در برخی مراکز معتبر علمی جهان در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش استادان و دانشجویان علاقه مند در این عرصه وارد شود.
وی گفت: این همایش در روز سه شنبه(‌22 فروردین )‌ در تالار شهید چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار می شود و حضور عموم مردم در روز نخست این رویداد علمی بلامانع است.
پروفسور علی گرجی پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب و رئیس این کنگره در پی سال ها پژوهش و طبابت در معتبرترین مراکز جهانی تاکنون دو مرکز علوم اعصاب را تهران و مشهد تاسیس کرده و همچنین کرسی پژوهشی توسعه علوم اعصاب ایران از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این پژوهشگر برجسته اعطا شده است.
6012/3221خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.