به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، این مراسم ویژه با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، در روز دوشنبه 21 فروردین 1396، ساعت 15 در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا می‌شود.

گشایش نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی، آئین‌های زورخانه‌ای(پهلوانی) و منقبت‌خوانی، از جمله برنامه‌های این آئین وقف‌نامه‌ای به‌شمار می‌رود.

میهمانان در کنار حضور در این مراسم می‌توانند از آثار گوناگون تاریخی و فرهنگی موجود در تالارهای این موزه همچون تالار خوش‌نویسی و نگارگری، خاندان غفاری و کمال‌الملک و سکه و همچنین نمایشگاه‌های ادواری مؤسسه ملک مانند نمایشگاه تک اثر: دیوان دست‌نویس سیدالشعرا (سیدکریم امیری فیروزکوهی) و نمایشگاه هفت اقلیم: جغرافیا به روایت نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، بازدید کنند.

گفتنی است هر ساله هشت آئین وقف‌نامه‌ای شامل گرامیداشت میلاد باسعادت پنج تن آل عبا(ع)، ولادت پربرکت امام رضا(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) و مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهه اول محرم، به منظور عمل به سفارش مرحوم حاج حسین آقا ملک، بنیانگذار و واقف این مجموعه فرهنگی، در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردرباغ ملی، خیابان ملل متحد، برگزار می‌شود.

حفاری 3200 کیلومتری مسیر شرقی خط 3 قطار شهری

کیانوش کیامرز اظهار داشت: دستگاه حفار مشغول انجام کار در 2 جبهه شرقی و غربی است. این دستگاه از میدان توحید عبور کرده و به سمت میدان شهدا در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه TBM 3200 کیلومتر از مسیر شرقی این خط را حفاری کرده بیان کرد: در مسیر غربی نیز 950 متر حفاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با تاکید بر اینکه کار حفاری در 2 جبهه با قوت اجرا می‌شود، عنوان کرد: دستگاه حفار تا اردیبهشت ما امسال به 500 متری میدان شهدا خواهد رسید.

کیامرز با بیان اینکه برنامه احداث خط 3 قطارشهری 3 ساله دیده شده، ادامه داد: این خط با 28.5 کیلومتر و 24 ایستگاه از انتهای بولوار امیریه تا انتهای بولوار کشیده می‌شود.

پایداری شرایط پاک در آسمان مشهد

طبق گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد امروز 16 فروردین ماه هوای مشهد در شرایط پاک قرار دارد.

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ایستگاه‌های سطح شهر وضعیت کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص 50 در شرایط پاک قرار دارد.
مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که به غیر از آلاینده منواکسید کربن بر غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

هم‌اکنون کیفیت هوا در ایستگاه‌های میدان شریعتی، حرم مطهر، سجاد، سرافرازان ، سمزقند، لشگر، مفتح، نخریسی و وحدت در شرایط پاک و سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط سالم است.

گفتنی است بیشترین بار آلودگی از ایستگاه امامیه با عدد شاخص 77 در شرایط سالم گزارش شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605400
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.