میثم نمکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رسانه ها با معرفی ظرفیت مثبت کالای ایرانی و شناسایی مولفه های آن در قالب گزارش و اخبار می توانند بستر سازی و نقش گفتمان سازی در جهت خرید کالای داخلی داشته باشند.
وی بیان کرد: رسانه ها باید با اعتماد سازی در بین مردم، آن ها را به خرید داوطلبانه تشویق کرده و در این زمینه غرور ملی را تقویت کنند.
وی تصریح کرد: بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش هزینه تمام شده می تواند از شاخص های مهم تشویق مردم باشد که شرکت های تولیدی باید در عمل آن را نشان دهند.
نمکی اظهار کرد: در حوزه هنری تولید کالای ایرانی سابقه خوبی داشته و علت آن ذوق هنری ایرانیان است که با نگاه هنرمندانه آثار هنری را خلق می کنند.
وی ادامه داد: توجه به صنایع دستی می تواند یک رویکرد خوب برای اقتصاد فرهنگ و هنر باشد که استقبال مردم به خرید این محصولات زمینه ساز رشد اقتصادی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان آران و بیدگل به همه نشریات و کانون ها تاکید کرده است که خرید و تبلیغ کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را آغاز کرده است.
کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی توسط ایرنا باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است.
یکی از مزایای خرید کالاهای تولید داخلی جلوگیری از خروج ارز ، رونق بازار اشتغال ، ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان کالای داخلی و تلاش برای کیفی سازی آنها ، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری خارجی به داخل و رونق اقتصاد کشور است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.